رفتن به مطلب

sh369

Members
  • تعداد ارسال ها

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره sh369

  • درجه
    Junior Member
  1. به طور حتم هر وبسایتی که شروع به کار می کند هدفی جز رسیدن به موفقیت ندارد. کاربران بعد از بازدید هر وبسایتی نظری مثبت یا منفی نسبت به آن دارند. آن سایت هایی که توجه شان را جلب نکرده و نظر مثبتی در مورد آن نداشته باشند را بی شک دیگر بازدید نخواهند کرد، ولی اگر از سایتی خوششان بیاید بارها و بارها به آن بازخواهند گشت. این قابلیت استفاده و کاربرد است که موفقیت یا شکست یک وبسایت را تعیین می کند نه طراحی ظاهری آن. از آنجایی که بازدیدکننده سایت تنها کسی است که بر روی موس کلیک کرده و وارد سایت می شود پس همه تصمیم ها را او می گیرد لذا طراحی کاربر محور به روشی استاندارد برای طراحی وب سایت موفق تبدیل شده است. با همه این ها اگر کاربران نتوانند از یک ویژگی سایت استفاده کنند انگار که همچین ویژگی اصلا وجود ندارد. ما نمی خواهیم جزئیات اجرایی کار را برایتان تشریح کنیم مثلا اینکه کادر جستجو در سایت باید کجا قرار بگیرد زیرا قبلا مقالات زیادی در این باره نوشته شده است. در عوض ما بر روی اصول اصلی و ابتکاری و راهکار هایی برای طراحی موثر وبسایت تمرکز می¬کنیم. راهکار هایی که اگر کاملا پیاده سازی شوند می توانند به انتخاب های طراحی سطح بالا منجر شوند و فرآیند درک اطلاعات ارائه شده را ساده سازی کنند.شرکت طراحی سایت اصول موثر طراحی وب سایت برای استفاده کامل از این اصول ما ابتدا نیاز داریم تا بفهمیم کاربران چگونه با وب سایت برخورد و تعامل می کنند آن ها چگونه فکر می کنند و الگو های رفتاری اولیه کاربران چگونه است. کاربران چگونه فکر می کنند؟ به طور اساسی عادت های کاربران در اینترنت تفاوت چندانی با عادت های مشتریان در مغازه ها ندارد. • اغلب کاربران به دنبال چیزهای جالب و مفید و کلیک کردنی می باشند. • کاربران قدردان کیفیت و اعتبار خواهند بود. • کاربران ابتدا نمی¬خوانند فقط نگاه می کنند. • کاربران اینترنتی صبور نیستند و به دنبال رضایت فوری هستند. • کاربران تصمیمات بهینه نمی¬گیرند. • کاربران از فراست و بینش خود پیروی می¬کنند. • کاربران می خواهند که کنترل مرورگرشان را در دست داشته باشند. حال با توجه به این مسائل فاکتورهای زیر برای [urlir]طراحی وب سایت [/url] حرفه ایبه شما معرفی می گردند. 1. کاربران را وادار به فکر کردن نکنید : مطابق با قانون اول قابلیت استفاده سایت شما باید واضح باشد و خودش به تنهایی گویای همه چیز باشد. با کم کردن بار دانستنی ها و آگاهی ها، دریافت ایده و تفکر اصلی که در ورای سیستم شما وجود دارد برای بازدید کننده آسان تر می شود. 2. صبر و شکیبایی کاربران را لبریز نکنید: در هر پروژه¬ای وقتی می خواهید خدمات یا ابزاری را به بازدیدکنندگان خود پیشنهاد دهید ملزومات مورد نیاز کاربر را در پایین ترین حد نگه دارید. ایده آل ما این است که تمامی موانع را بردارید. برای تمام خدمات خود از کاربران نخواهید که ابتدا در سایت شما ثبت نام کنند. 3. بر جلب توجه کاربران تمرکز کنید: از آنجایی که وبسایت ها هم محتوای ثابت دارند هم محتوای پویا برخی از مطالب پیش روی کاربران توجه آن ها را بیشتر جلب می کند. مشخصا تصاویر بیشتر از متون نوشتاری جلب توجه می کنند و در خود متون هم جمله هایی که بولد شده باشند هم جذاب تر از سایر جمله ها هستند. 4. تلاش کنید تا ویژگی ها را در معرض نمایش بگذارید: طراحی وب سایت های مدرن معمولا تاکید بر راهنمایی کاربران با جذابیت های بصری مانند دکمه های 1.2.3 بزرگ برای مراحل پیشروی دارند. 5. از نوشته های تاثیرگذار استفاده کنید: ضروری است که سبک نوشته¬ها و استایل آن ها را با سلایق و عادت های مرورگرهای کاربران تنظیم کرده و تطبیق دهید. 6. برای ساده سازی تلاش کنید: اصل معروف «سادگی» باید هدف اولیه طراحی وب سایت باشد. 7. از فضاهای سفید (خالی) نترسید: فضای سفید خیلی خوب است و طراحان زبردست از آن به عنوان یک المان اولیه در طراحی استفاده می کنند. 8. در انتها اینکه با زبان دیداری و به کمک تصاویر یک ارتباط موثر برقرار کنید
  2. طراحی وب سایت [/url]تنها در قسمت های فنی آن محدود نمی شود. بلکه شامل بخش های مختلفی می باشد تا نهایتا تاثیر و نتیجه دلخواه حاصل شود. از جمله این بخش ها، دقت در روانشناسی طراحی وب سایت است. این امر به منظور بهبود طراحی صورت می گیرد. اگر در زمان طراحی به روانشناسی طراحی دقت نشود، مطمئنا تاثیر زیادی بر مخاطبان نخواهد داشت. بازدیدکننده های سایت نیز هیجان زیادی برای مطالعه محتواها و بازدید از صفحات سایت ندارند. اگر در رفتارها و تعاملات روزانه خود دقت کنیم، متوجه تاثیر علم روانشناسی بر تمامی زوایای زندگی خواهیم شد. حال که صحبت از طراحی وب سایت و برقراری ارتباط با جمع وسیعی از کاربران اینترنتی شده است، بی شک تاثیر این عامل بیشتر می شود. در واقع به دلیل رقابت تنگاتنگی که میان وب سایت ها بوجود آمده است، جذب کاربران براحتی انجام نمی شود و نیاز به رعایت تمامی تکنیک های طراحی سایت دارد. در زیر به طور مجزا به بحث تاثیر روانشناسی در بهبود طراحی سایت می پردازیم. 1- تاثیر رنگ در بهبود طراحی وب سایت [/url] براساس تحقیقاتی که در مورد رنگ ها صورت گرفته، مشخص شده است که در زمان ارتباط با مشتری، بین 62 تا 90 درصد مواقع این رنگ ها هستند که حرف اول را می زنند. در واقع مشتریان قبل از دقت در نوع محصول و کیفیت آن، به رنگ توجه دارند. در رابطه با سایت و صفحات آن نیز وضعیت به همین صورت است. در واقع بازدیدکننده قبل از اینکه به محتوای سایت نظری داشته باشد، ترکیب رنگ ها را می نگرد. تاثیر رنگ ها بر ذهن بازدیدکننده به شکل خودکار رخ می دهد. در واقع اثرات رنگ بر ناخودآگاه بازدیدکننده تاثیر می گذارد. برای مثال رنگ های آبی موجب حس امنیت و آرامش در مخاطبان می شود. رنگ زرد حس هیجان و نشاط را در مخاطب شکل می دهد و رنگ سبز احساس خلاقیت را به بازدیدکننده منتقل می کند. سایر رنگ ها نیز تاثیر خاص خود را بر روی ذهن کاربران بر جای می گذارند. در حالی که مخاطب نسبت به این تاثیر اطلاعی ندارد و تنها نتیجه آن را احساس می کند. []شرکت طراحی سایت [/url] 1- استفاده از کارهای گرافیکی در سایت استفاده از تصاویر و کلیپ های گرافیکی در سایت نیز روش دیگری برای تاثیرگذاری بر مخاطبان می باشد. برای ترقیب مخاطبان به انجام کاری، می توان از روش های خاصی استفاده کرد. از جمله استفاده از رسانه های غنی شده و گرافیکی از قبیل فیلم و تصویر است که می تواند تعامل میان مدیران و کاربران و تاثیر آنها را بیشتر کند. 2- خودداری از شلوغی شلوغی و زیاد بودن گزینه هایی که مخاطب مجبور به انتخاب یکی از آنهاست، از جمله دلایل کاهش تعداد بازدید کننده های سایت می باشد. بنابراین باید تعداد گزینه های پیش روی مخاطبان را کمتر کرد. استفاده کمتر از دکمه های جابه جایی و گزینه های انتخاب به کاربران کمک می کند تا سریع تر انتخاب کنند. اگر سایت یک فروشگاه اینترنتی است، این نکته اهمیت بیشتری پیدا می کند. 3- قالب نوشتاری مخاطبان علاقه زیادی به متن های عریض و طویل ندارند. آنها می خواهند متن های کوتاه و کم عرض را در مدت زمان کمتری مطالعه کنند. بنابراین بهتر است در زمان طراحی سایت به قالب آن توجه کرد. ضمن اینکه بعدها در فرآیند تولید محتوا نیز باید بین پاراگراف ها فاصله گذاشته شود تا مخاطب براحتی مطالب را مطالعه کند. 4- خیره کردن برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان می توان آنها را به یک سمت خیره کرد. برای این کار کافی است از علائم و روش های اشاره به آن موضوع استفاده شود. استفاده از پیکان، فلش یا هر علامت دیگری که مخاطب را به یک سمت هدایت می کند، تاثیر زیادی بر تمرکز و خیره شدن او دارد. 5- ارتباط با رویدادها رویدادها و مناسبت ها نیز روش دیگری برای تاثیرگذاری بر مخاطبان می باشد. برای مثال در زمان اعیاد مذهبی می توان از رنگ های متناسب با روزها استفاده کرد. برای مثال جشن نیمه شعبان و استفاده از گل های نرگس، یکی از نکات روانشناسی برای تاثیر بر مخاطبان می باشد.
×