رفتن به مطلب

w.h.t

Members
  • تعداد ارسال ها

    5
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره w.h.t

  • درجه
    Junior Member
  1. [align=center][/align] شرکت کورنینگ با معرفی نسل پنجم از گوریلا گلس (Gorilla Glass 5)، اعلام کرده است که این فناوری در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته و به زودی شاهد معرفی تلفن‌های مجهز به گوریلا گلس ۵ خواهیم بود. کورنینگ در زمینه‌ی ساخت شیشه‌ی تلفن‌های هوشمند به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. سازندگان تلفن‌های هوشمند معمولا تمایل دارند تا در زمینه‌ی همکاری با تولیدکنندگان قطعات، زیاده‌روی نکنند، اما این موضوع در مورد کورنینگ صدق نمی‌کند و امروزه نام گوریلا گلاس را می‌توان در لیست مشخصات بسیاری از تلفن‌های هوشمند مشاهده کرد. با این حال، همه‌ی ما شاهد شکنندگی و آسیب‌پذیری تلفن‌های هوشمند خود بوده‌ایم. مرز بین شیشه‌ی سالم با شیشه‌ی ترک‌خورده تنها یک‌ بار سقوط بر روی سطح پیاده‌رو است. اوایل سال جاری کورنینگ اعلام کرد که فناوری گوریلا گلس این شرکت تا کنون در بیش از ۴.۵ میلیارد دستگاه به کار رفته است. به گفته‌ی جیم اشتاینر، رئیس هیئت مدیره‌ی کورنینگ، در حال حاضر محصولات این شرکت به صورت سالانه در حدود یک میلیارد گجت استفاده می‌شود. این ارقام احتمالا با معرفی گوریلا گلس ۵، پس از گذشت دو سال از زمان عرضه‌ی نسل چهارم این فناوری، رشد خواهد کرد. تمرکز آخرین نسخه از این فناوری بر روی تست سقوط طبیعی بوده است. اشتاینر می‌گوید:
  2. w.h.t

    استون مارتین V12 ونتیج S Spitfire 80

    [align=center][/align] استون مارتین به تازگی نسخه‌ی جدیدی از مدل V12 ونتیج را با نام اسپیت فایر ۸۰ معرفی کرد. استون مارتین مدل V8 ونتیج را نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به بازار فرستاد، تنها دو سال پس از آن این شرکت اقدام به تولید مدل ۱۲ سیلندر این خودرو با نام V12 ونتیج نمود که تولید آن تا به امروز ادامه دارد. سپس در سال ۲۰۱۳ مدلی از ونتیج با نام V12 ونتیج S به تولید رسید که به عنوان نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی این خودرو شناخته می‌شود، این مدل نه تنها از قدرت بیشتر و جعبه‌دنده‌ی سریع‌تر از قبل برخوردار است، بلکه ظاهر آن نیز نسبت دستخوش تغییراتی شده است. برای سال ۲۰۱۷ استون مارتین حتی تغییرات بیشتری را در این مدل انجام داده است که شامل تغییرات ظاهری و استفاده از جعبه‌دنده‌ی دستی برای اولین بار در این مدل می‌شود. اگرچه پلتفرم مورد استفاده در این خودرو دیگر کمی قدیمی شده و عمر آن به یک دهه می‌رسد، اما باید گفت که ونتیج همچنان یکی از بهترین خودروهای گران قیمت کلاس جی‌تی است که می‌توان خریداری کرد. همانند سایر مدل‌های استون مارتین، از ونتیج نیز طی سال‌های گذشته چندین نسخه‌ی خاص و تولید محدود، نیز به تولید رسیده است. مشهورترین این مدل های خاص عبارت بودند از مدل مسابقه‌ای GT12 و GT8. اما بریتانیایی‌ها به همین اکتفا نکردند و بخش Q شرکت استون مارتین نسخه‌های دیگری را نیز با رنگ و طراحی داخلی سفارشی به صورت تولید محدود به تولید رساند که بارزترین مثال آن‌ها مدل اسپیت‌فایر۸۰ است؛ این مدل به مناسبت هشتادمین سالگرد پرواز اسپیت‌فایر، هواپیمای جنگنده‌ی مشهور بریتانیایی، ساخته شده است. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای فنی مهندسی بریتانیا، جنگنده‌ی اسپیت‌فایر نقش بسیار مهمی را در دفاع از پادشاهی بریتانیا طی جنگ جهانی دوم ایفا کرد. این جنگنده برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ معرفی شد و تنها دو سال بعد به خدمت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا (RAF) درآمد؛ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا نخستین استفاده کننده از این جنگنده بود اما بعدتر نیروهای هوایی کانادا و ایالات متحده نیز آن را به خدمت گرفتند. این هواپیمای جنگنده تا سال ۱۹۶۱ در خدمت قرار داشت. این هواپیما در طی خدمت خود در کشورهای مختلف عملکرد حیرت‌انگیز و شگرفی را از خود بر جای گذاشت که مهم‌ترین آن‌ها نقش این هواپیما در شکست دادن آلمان نازی بود. به همین دلیل ارزش این هواپیما بسیار بیشتر از آن است که برای آن تنها یک مدل خاص استون‌مارتین ساخته شود. هرچند که این خودرو قطعا طرفداران و علاقه‌مندان جنگنده‌ی اسپیت‌فایر را به سمت خود جلب خواهد کرد. چه چیزی استون مارتین V12 ونتیج اسپیت‌فایر ۸۰ را تا این حد خاص کرده است؟ نسخه ی اسپیت‌فایر چیزی جز یک استون مارتین V12 ونتیج اس عادی نیست و تنها تفاوت آن با این مدل در رنگ آمیزی آن است. اما این خودرو نکات زیادی دارد که آن را تبدیل به خودرویی بسیار خاص می‌کند. بخش Q شرکت استون مارتین این خودروی کوپه را به رنگ سبز تیره‌ی متالیک رنگ آمیزی کرده است، این رنگ به عنوان مشخصه ای برای خودروهای مسابقه ای ساخت بریتانیا شناخته می‌شود و با نام Duxford Green شناخته می‌شود. این نام، نام پایگاه نیروی هوایی سلطنتی است که نخستین اسکادران جنگنده‌های اسپیت‌فایر در آن مستقر شدند. این رنگ سبز خیره کننده با نوارهای زرد رنگ تکمیل شده است که روی درها و کاپوت جلو نقش بسته‌اند، این نوارها دقیقا مشابه خطوطی هستند که روی وردی‌های هوا و بال‌های جنگنده‌ی اسپیت‌فایر وجود داشت. این خودرو همچنین با مجموعه‌ای از قطعات عرضه خواهد شد که توسط شرکت ترمیم و بازسازی هواپیماهای فردگاه داکسفورد (Duxford) تولید شده‌اند. بر اساس اعلام استون مارتین، یکی از این قطعات خروجی‌های اگزوز این خودرو هستند که دارای اثرات و نقوش رنگین کمانی هستند. این نوع رنگ، خروجی‌های اگزوز را هرچه بیشتر به اگزوزهای اسپیت‌فایر شبیه‌تر می‌کنند. این رنگ در تصاویر قابل مشاهده نیست اما ما وجود آن‌ها را به استناد به استون مارتین در اینجا قید کرده‌ایم. در داخل کابین، مشخصه‌ها و امکانات، همان‌هایی هستند که از یک ساخته‌ی بخش Q استون مارتین انتظار می‌رود. بارزترین مشخصه‌ها شامل دوخته شدن نام خودرو روی پشت سری‌ها و همچنین وجود نشان نیروی هوایی سلطنتی در کنسول مرکزی هستند. صندلی‌های این مدل با چرم قهوه‌ای رنگ همراه با دوخت مشکی روکش شده‌اند؛ درحالی که کنسول و تونل مرکزی دارای روکش چرم مشکی همراه با دوخ قهوه ای هستند. چرم استفاده شده بر روی داشبورد نیز از نوع آلکانترا و به رنگ مشکی است. برای ایجاد تضاد در داخل کابین، در بخش تودری‌ها از فیبر کربن و چرم قهوه‌ای رنگ استفاده شده است. بر روی ستون‌ها و سقف نیز از رنگ خاکستری تیره استفاده شده است که نمایی کاملا مشابه با رنگ‌های اصیل بریتانیایی را به کابین بخشیده است. در زیر کاپوت اسپیت‌فایر ۸۰ همان پیشرانه‌ی استاندارد V12 با حجم ۵.۹ لیتر قرار دارد که با مدل V12 ونتیج اس مشابه است. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی توانایی تولید قدرت و گشتاور ۵۶۵ اسب بخار و ۶۱۹ نیوتن‌متر را دارد. این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دستی یا هفت سرعته‌ی خودکار با نام تجاری Speedshift III به چرخ‌های عقب انتقال میابد. چنین مجموعه‌ای، این کوپه را قادر می‌سازد تا در عرض ۳.۹ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و تا سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. تولید استون مارتین اسپیت‌فایر ۸۰ تنها به ۸۰ دستگاه محدود خواهد شد و قیمت آن نیز بنا بر گزارش تاپ‌گیر معادل ۱۸۰ هزار پوند تعیین شده است که این رقم بیش از ۴۰ هزار پوند گران‌تر از مدل ونتیج اس است. درصدی از این مبلغ به بنیاد خیریه متعلق به نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا اهدا خواهد شد. نکات خاص دیگری نیز در خصوص این خودرو وجود دارند که شامل تحویل آن در موزه‌ی جنگ امپراطوری در داکسفورد و همچنین تدارک برنامه ای ویژه برای خریداران است که شامل صحبت با خلبانان کهنه کار اسپیت‌فایر، تجربه‌ی رانندگی با خودروی زرهی و نمایش اختصاصی جنگنده‌ی MK I Spitfire می‌شود. مالکان این خودرو این امکان را خواهند داشت که لوازم جانبی مانند کاپشن خلبانی، عینک خلبانی و کلاه خلبانی را هم خریداری کنند. منبع topspeed
  3. [align=center][/align] مدت‌ها است که شایعاتی در مورد ارائه‌ی یک خودرو توسط اپل وجود دارد. این شایعات هیچ‌گاه از سوی این شرکت تایید یا رد نشدند. حال گفته می‌شود که تاریخ عرضه‌ی این محصول عقب افتاده است و اپل برای عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی می‌کند ظاهرا افرادی که تصمیم به خرید خودروی اپل در سال ۲۰۲۰ داشتند باید یک سال دیگر نیز صبر کنند، چرا که تاریخ عرضه‌ی این محصول به سال ۲۰۲۱ موکول شده است. این خبر به عنوان بخشی از مقاله‌ی مفصل پروژه‌ی تایتان وبسایت TheInformation منتشر شده است که در آن شماری از کارشناسان و تحلیلگران در مورد نقشه‌های اپل مصاحبه کرده‌اند. گفته می‌شود که رهبری پروژه و وجود مشکلات مربوط به قدرت محاسباتی، دو عامل اصلی این تاخیر هستند. اپل به شدت مشغول تلاش برای خرید سرورهایی در نزدیکی مقر خود است تا بتواند حجم عظیم داده‌هایی را که این خودرو‌ها تولید کرده یا برای کار کردن نیاز دارند مدیریت کند. اگرچه تسلا ترجیح داده که برای رفع این نیاز خود از سرویس‌های تحت وب آمازون استفاده کند، اما طبیعت رازدار کوپرتینویی‌ها ایجاب می‌کند که این سرورها را در خانه‌ی خود بسازند. علاوه بر این، استعفای ناگهانی رهبر پروژه‌ی تایتان یعنی استیو زادسکی، پروژه را تا زمان تعیین مدیر جدید با اختلال مواجه کرده است. زادسکی دلیل استعفای خود پس از ۱۶ سال کار با اپل را «مشکلات شخصی» عنوان کرد. یکی از مواردی که این مقاله به آن‌ها پاسخ نمی‌دهد، سوالات پیرامون خودروی اپل و هدف دقیق این شرکت از آوردن خودروی خود به بازار است. در حالی که باور عمومی بر تمام الکتریکی بودن این خودرو است، هنوز نیمه خودران یا تمام خودران بودن آن مشخص نیست. به احتمال زیاد این خودرو در ابتدا نیمه خودران است، چرا که بدین ترتیب تولید و ورود هرچه سریع‌تر آن به بازار راحت‌تر خواهد بود. البته اپل تاکنون در جواب سوالاتی که در مورد وجود این محصول پرسیده شده‌اند، بحث را منحرف کرده یا به طور کلی وجود چنین محصولی را انکار کرده است. اپل تصمیم به انجام هرکاری که بگیرد در هر صورت در این بازار رقیب بسیار قدرتمندی به نام تسلا را در کنار خود دارد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا در مصابه‌ای گفته است که تاریخ افشا شده‌ی قبلی یعنی سال ۲۰۲۰ ممکن است برای ارائه‌ی خودروی اپل خیلی دیر باشد. اگر اپل تصمیم داشته باشد خودرو خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند، ۹ سال از تسلا و چندین سال از سایر خودروسازان مطرح جهانی عقب خواهد افتاد. خودروسازانی که با مشاهده‌ی سرعت سرسام‌آور رشد این بخش از صنعت خودرو، در حال برنامه‌ریزی برای تزریق سرمایه‌های کلان خود به آن هستند. منبع digitaltrends
  4. [align=center][/align] در حالی که ما همچنان منتظر عرضه آیفون ۷‌ اس هستیم، سان چانگژو، تحلیلگر صنعتی ، در اکانت ویبو خود اطلاعاتی در ارتباط با آیفون ۸ در سال آینده را منتشر کرده است. [align=center][/align] چانگژو اعلام کرده که آیفون ۸ در پاییر سال آینده عرضه خواهد شد و از پردازنده (احتمالاً A11) ساخته شده توسط TSMC با فناوری ۱۰ نانو‌‌متری بهره خواهد برد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فاش‌شده، مربوط به استفاده از صفحه نمایش اولد است که توسط سامسونگ تأمین می‌شود. اپل همواره در تمام گوشی‌های خود از صفحه نمایش ال‌سی‌دی استفاده کرده است و استفاده از اولد، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. اگرچه گوشی بعدی اپل بر اساس سنت باید آیفون ۷‌ اس نام بگیرد، این شرکت ممکن است در دهمین سالگرد تولید آیفون، این راه را ادامه ندهد. بنابراین نام جدید می‌تواند راه مناسبی برای نشان‌دادن اهمیت این اتفاق باشد. همچنین گوشی‌های سری S معمولاً فقط جهت توسعه و بروز‌رسانی گوشی‌های قبلی است. منبع gizmochina
  5. سیگیت به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین سازنده‌های ذخیره‌ساز‌ها، تاکنون دستگاه‌ها‌ی زیادی ساخته که آخرین مدل آن با شماره ST10000DM0004 معرفی شده است. این هارد درایو در هر دقیقه می‌تواند ۷۲۰۰ دور بزند. شاید یکی از بهترین سوال‌ها که پیرامون این حافظه ذخیره‌سازی بزرگ وجود دارد قیمت آن است. این حافظه ۵۳۵ دلار قیمت خورده است. حافظه ذخیره‌سازی سیگیت ۵ ترابایتی حدودا قیمتی ۳۸۰ دلاری دارد. با این قیمت گذاری هارد درایو سیگیت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای کسانی باشد که به این میزان از حافظه نیاز دارند. منبع gsmarena
×