رفتن به مطلب

portal

Members
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره portal

  • درجه
    Junior Member
  1. روش های افزایش ترافیک بازدید کنندگان وب سایت مطمئناً هر مدیر سایتی دوست دارد سایتی پر بازدید داشته باشد. در صورتی که بخواهید سایتی پر بازدید داشته باشید در ابتدا باید استراتژی ها و روش های جذب مخاطب وب سایت خود را مشخص کنید. در حقیقیت سیاست جذب مخاطب مهمترین بخش برای مشخص کردن میزان بازدید وب سایت شما می باشد. تعداد بازدید کننده وب سایت شما در ابتدا به زمینه فعالیت وب سایت شما و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید بستگی دارد. در صورتی که قصد افزایش ترافیک بازدید کنندگان وب سایت خود را داشته باشید می توانید از روش های زیر کمک بگیرید: تبلیغات در سایت های پر بازدید یکی از بهترین روش های افزایش بازدیدکنندگان وب سایت، تبلیغات در سایت های پر بازدید، به خصوص سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت می باشد. البته برای درج آگهی در سایت مورد نظر خود حتماً با متخصص سئو مشورت نکنید زیرا ممکن است تبلیغ در یک سایت خاص و نحوۀ انجام گرفتن آن، نتواند انتظارات شما را برآورده کند. به روز رسانی مداوم وب سایت برای آنکه وب سایت فعالی داشته باشید باید به صورت پیوسته و مستمر در آن مقالات و اطلاعات جدید بارگذاری نمایید. درج اطلاعات جدید در وب سایت باعث ارسال سیگنال های مثبت به موتورهای جستجوگر می باشد و هر چه این اطلاعات شما مرتبط تر به زمینه فعالیت شما و کامل تر باشد و مورد نظر کاربران شما باشد تاثیر بهتری در رتبه شما در موتورهای جستجو و در نتیجه افزایش بازدید کننده وب سایت خواهد داشت. ساخت بک لینک برای وب سایت در صورتی که با کیفیت ترین وب سایت را هم داشته باشید، اما از دیگر سایت ها برای آن لینکی نگرفته باشید، مطمئناً ترافیک قابل توجهی را دریافت نخواهید کرد. برای آنکه وب سایت خود را معتبر تر نمایید بهتر است از سایت های دیگر به سایت خود به صورت مستمر لینک ایجاد نمایید. این کار را می توانید از طریق فروم ها، سایت های آگهی و وبلاگ ها و نوشتن مقاله و اطلاعات در سایت های دیگر انجام دهید. ارسال ایمیل تبلیغاتی یکی از روش های افزایش ترافیک بازدید کننده وب سایت ارسال ایمیل تبلیغاتی می باشد. می توانید این کار را از طریق شرکت های ارائه کننده خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی انجام دهید و البته دقت نمایید با انجام روش اشتباه ارسال ایمیل گروهی تبلیغاتی ممکن است به سایت خود لطمه وارد نمایید بنابراین بهتر است برای انجام این کار با متخصص سئو مشورت نمایید. بررسی اصول سئو در سایت در صورتی که اصول و قواعد سئو را در سایت خود رعایت نمایید، وب سایت شما رتبه بهتری در موتورهای جستجوگر می گیرد و این رنک بهتر باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت خواهد گردید. بهتر است کار طراحی سایت و بهینه سازی خود را از طریق شرکت های با تجربه طراحی انجام دهید تا اصول و قواعد سئو به صورت کامل در سایت شما در نظر گرفته شود. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی و درج لینک وب سایت در آن نیز می توانید بازدید کننده بدست بیاورید، اما بهتر است این روش را به صورت مستمر انجام دهید تا تاثیر مطلوب تری بر روی سایت داشته باشد. امکانات رایگان در سایت امکانات و اطلاعات رایگان در سایت ویژگی است که می توانید از طریق آن بازدید کننده جلب نمایید و برای انجام این کار می توانید با طراح وب سایت خود مشورت نمایید. فعالیت در شبکه های اجتماعی فعالیت و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و لینک دادن به وب سایت از طریق آن یکی از روش های جدید و موثر برای افزایش بازدید کنندگان وب سایت خواهد داشت و با توجه به ماهیت و قدرت این شبکه ها تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت خواهد داشت. سازگاری با موبایل و تبلت بسیاری از سئوکاران معتقدند که از سال 2016، ریسپانسیو بودن وب سایت برای گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرد و وجود آن برای تمامی وب سایت ها الزامی شد. پس مطمئن شوید که وب سایت تان در سایز های متفاوت نمایشگر، به خوبی نمایش داده می شود. منبع طراحی سایت پرتال
  2. چگونه سایتمان را در صفحه اول گوگل قرار دهیم؟ معمولا تمامی کسانی که قصد دارند سایت خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنند، این سوال برایشان پیش می آید که طی چه مدتی و پس از انجام چه مراحلی وب سایت شان در صفحه اول گوگل قرار می گیرد؟ برای آنکه یک وب سایت برای کلمات کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل (یا حتی رتبه یک گوگل) قرار بگیرد ابتدا می بایست وب سایت برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شود. این بهینه سازی از تغییر کد نویسی قالب یک سایت تا تولید محتوای منظم را در بر می گیرد. همچنین، میزان سختی و آسانی کلمات کلیدی مرتبط با یک وب سایت و سطح رقابت موجود در آن ها باید توسط کارشناسان سئو مشخص شود. به یاد داشته باشید که سئو، امری زمان بَر است و رتبه یک طراحی سایت را نمی توان در طول یک شب، به صفحه اول گوگل رساند. اگر در جایی عنوان "سئوی تضمینی" را شنیده یا خوانده اید، مطمئن باشید که با یک تصویر دروغین روبرو هستید. درست است که یا تکنیک های اسپمینگ و سئو بلک هت می توانید رتبه سایت خود را طی مدت کوتاهی افزایش دهید، اما هر لحظه منتظر جریمه شدن توسط الگوریتم های گوگل باشید. در ادامه به نکات مهم سئو یک وب سایت اشاره خواهیم کرد، پس با پرتال همراه باشید. چند نکته برای بهینه سازی سایت بهتر است وب سایتتان داری استاندارد W3C باشد. به این ترتیب خیالتان از بابت درست خوانده شدن کدها و محتوای سایتتان توسط گوگل راحت خواهد بود. برای آنکه وب سایت خود را از نظر استانداردهای W3C بررسی نمایید به آدرس http://validator.w3.org مراجعه نموده و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. این وب سایت خطاها و ایرادات موجود در سایتتان را برایتان بازگو می کند. آدرس صفحات وب سایت تان باید بهینه سازی شده باشند. به این معنی که علاوه بر کاربران، موتورهای جستجو نیر بتوانند URL سایت شما را بخوانند. به عنوان مثال به جای آنکه از آدرس هایی نظیر index.php?id=10 استفاده نمایید، از آدرس هایی به شکل your-page-title.html استفاده کنید. موتورهای جستجوگر آدرس های نوع دوم را خیلی بهتر ایندکس می کنند. از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود، در URL صفحات سایت تان استفاده کنید. به این ترتیب موتور جستجوگر گوگل متوجه می شود که وب سایت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و آن را در نتایج جستجوی مرتبط نشان می دهد. وجود نسخه موبایلی وب سایت و همچنین سازگاری وب سایت در انواع مختلف ابزارها نظیر تبلت و موبایل (واکنشگرا یا Responsive بودن سایت) نیز باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت خواهد شد. بسیاری از متخصصان سئو باور دارند که از سال 2016، اهمیت واکنشگرا بودن یک سایت برای موتور جستجوگر گوگل چند برابر شده است. استفاده از ریچ اسنیپت های گوگل باعث می شود که وب سایت شما، در نتایج جستجو بهتر نمایش داده شود. ریچ اسنیپت همان نوشته های زیر لینک ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل است که تعریف مختصری از محتوای موجود صفحه می باشند. از طریق قسمت متا دیسکریپشن موجود در پنل خود می توانید این قسمت را پُر کنید، در غیر این صورت گوگل به شکل خودکار قسمتی از محتوا را به عنوان ریچ اسنیپت شناسایی و نمایش می دهد. (نکته: حتماً در این قسمت از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود استفاده کنید). پس از آنکه وب سایتتان از نظر کد نویسی بهینه سازی شده، وقت آن است که محتوا و مطالب وب سایت خود را بهینه سازی کنید. محتوایی که در سایت قرار می گیرد نیز می بایست طبق اصول سئو قرار داده شود.در بخش بعدی، نکات مهم در رابطه با سئو محتوا سایت را برایتان بیان می کنیم: بهینه سازی سئو محتوا سایت مطالب و محتوای وب سایت شما باید با زمینۀ فعالیت شما مرتبط باشند. در مطالب سایت خود، حتماً از محتوای تصویری و ویدئویی نیز استفاده کنید. وب سایت خود را تا جایی که می توانید به روز رسانی کنید. به روز رسانی مداوم و منظم باعث می شود که گوگل شما را به عنوان یک منبع موثق شناسایی کند. سعی کنید مطالب شما برای کاربرانتان ارزشمند و مفید باشد. برای انسان ها تولید محتوا کنید، نه گوگل! حتماً زمان کافی را به تولید محتوا اختصاص دهید. هر چقدر مطالب تان کاربردی تر، علمی تر و کامل تر باشند برای سئو شما بهتر است. مطالب موجود در سایت های دیگران را در سایت خود کپی نکنید. الگوریتم های گوگل به قدری هوشمند شده اند که می توانند کوچکترین تغییرات را نیز شناسایی کنند. پس بهتر است به فکر تولید محتوا باشید. ارائه مطالب غیر کپی و کافی، مطمئناً روند لینک سازی شما را آسان تر خواهد کرد. هیچ چیزی بهتر از دریافت یک لینک طبیعی بواسطۀ یک محتوا نیست! هر چه مطالب ارائه شده توسط شما کامل تر و جامع تر باشد رنک بهتری در موتورهای جستجوگر خواهید گرفت. پس از بهینه سازی محتوای سایت، برای آنکه سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده شود باید عملیات لینک سازی خود را آغاز کنید. این عملیات شامل قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر می باشد. البته در کنار این بک لینک سازی، حتماً می بایست به صورت منظم در سایت مقالات جدید بارگذاری گردد و دقیقاً برای همان مطالب لینک بیلدینگ کنید. در مقاله روش صحیح گرفتن بک لینک می توانید با روش های مختلف لینک سازی آشنا شوید. معمولا عملیات بهینه سازی سایت در حدود یک هفته و عملیات بک لینک سازی در حدود یک ماه تا شش ماه زمان می برد و پس از این مدت معمولا وب سایت در صفحه اول گوگل خواهد بود. البته این زمان ممکن است بیشتر و یا کمتر باشد که این مورد بسته به مواردی مختلفی می باشد که در بخش زیر چند مورد را برای شما بیان می نمایم: تعداد رقبای وب سایت در کلمات کلیدی مورد نظر اهمیت ویژه ای در لینک سازی دارند و هر چه تعداد کسانی که برای نمایش در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر بیشتر باشد، کار سخت تر خواهد بود و ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا وب سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده شود. میزان مطالب و کیفیت مقالات وب سایت نیز مهم هستند و هر چه تعداد مطالب وب سایت و همچنین کیفیت مقالات بالاتر باشد وب سایت با سرعت بیشتری در صفحه اول گوگل خواهد بود. محتوای خوب کلید نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل می باشد. سابقه وب سایت و سن آن نیز در زمان نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل نیز تاثیر گذار است و هر چه وب سایت با سابقه تر باشد و سابقه بهتری داشته باشد سریع تر در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد. منبع طراحی سایت پرتال
  3. چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟ وبلاگ، وب نوشت، یا بلاگ یک وب سایت یا صفحاتی از یک وب سایت اینترنتی متشکل از مطالب کوتاه به نام پست (Post) با محتوای اندیشه ، اطلاعات و یا خاطرات روزانه شخصی و پیوندهایی است که به ترتیب زمانی از جدید به قدیم قرار گرفته‌اند .نویسنده وبلاگ ممکن است یک یا چند نفر باشد. واحد مطالب در وبلاگ، «پست» است، در حالی که واحد مطالب در وب سایت صفحه (Page) است. معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب سایت معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند. شما خواهید دید که یک وبلاگ چگونه می تواند پویایی و تحرک را به یک وب سایت ببخشد و باعث رشد و پیشرفت یک وب سایت و کسب و کار شود. هر وب سایتی به 4 دلیل به وبلاگ نیاز دارد: جذب و بازگشت مخاطب موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها برندسازی حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان در ادامه این 4 دلیل را با هم بررسی می کنیم. جذب و بازگشت مخاطب یکی از مهمترین فواید وبلاگ برای یک وب سایت میتواند جذب مخاطبان بیشتر به دلیل محتویات تازه و مفید باشد . در حال حاضر بسیاری از وب سایت ها دارای وبلاگهایی درباره موضوع اصلی وب سایت هستند که به صورت مداوم و مستمر بروز رسانی می شوند و باعث ایجاد تحرک و پویایی در وب سایت شده اند . چندین روش برای جذب مخاطبان وجود دارد ، یکی از مهمترین این روشها ارائه محتویات مفید و مخاطب پسند و بروز است که باعث جذب مخاطبان بیشتر، ایجاد حس اعتماد در مخاطبان و در نهایت بازگشت مخاطبان به وب سایت شما میشود و این نشان دهنده موفقیت یک وب سایت و کسب و کار است . برای تداوم وجود مخاطبان و افزایش آنها ، وب سایت باید به صورت مداوم بروز رسانی شود و این وظیفه توسط وبلاگ شما به خوبی انجام خواهد شد. مطمئن باشید یک وب سایت که ماهها و سالها به یک شکل باقی می ماند و مطالب آن بروز رسانی نمیشود ، هیچ جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت و در نهایت مخاطب دلیلی برای بازگشت دوباره به آن وب سایت را ندارد . بنابراین با ارائه مطالب مفید و تداوم در این کار مخاطبان را بارها و بارها به وب سایت خودتان بیاورید و از وجود آنها بهره مند شوید . کلید موفقیت در این روش احترام به مخاطبان با ارائه مطالب بروز و مفید است . سعی کنید وبلاگ سایتتان بنیان و اساس تمام شبکه های اجتماعی تان باشد. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی مانند توئیتر یا فیسبوک تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش مخاطبان و مشتریان شما داشته باشند. می توانید مطالب وبلاگ خود را با استفاده از یک تصویر مرتبط در شبکه های اجتماعی گسترش دهید. این کار علاوه بر برندسازی، به جذب مخاطب و حتی سئوی وب سایت شما نیز کمک می کند. همچنین پیشنهاد می کنیم در داخل متن محتوای وبلاگ خود حتماً از روش لینک سازی داخلی استفاده کنید. این کار باعث می شود بخش زیادی از ترافیک وبلاگ شما از یک صفحه به صفحۀ دیگر منتقل شود که در نتیجه بانس ریت وب سایت کاهش خواهد یافت. موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها یکی دیگر از دلایل استفاده از یک وبلاگ برای یک وب سایت بازاریابی از طریق موتورهای جستجو میباشد که امروزه به صورت جدی توسط بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای موفق دنبال میشود. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که وبلاگها برای اکثر موتورهای جستجو بسیار خوشمزه به نظر می رسند و عنکبوت های موتورهای جستجو علاقه خاصی به وبلاگها دارند و دلیل این موضوع قابلیت و پتانسیل فراوان وبلاگها در بروز رسانی و جذب مخاطب است. این میتواند دلیل مهمی برای استفاده از وبلاگها برای حضور موثر تر در موتورهای جستجو و جذب مخاطبان بیشتر باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اصلی ترین و مهمترین دلیل برای راه اندازی و ارائه اطلاعات مفید و مناسب برای مخاطبان ، احترام به آنها می باشد ، بنابراین سعی کنید با احترام به مخاطبان فقط برای آنها مطلب بنویسید و نه برای عنکبوت های موتورهای جستجو!؟ وبلاگ یک سایت، در صورتی که محتوای خوبی تولید کند، می تواند به راحتی رقبای تجاری را کنار بزند. سعی کنید در محتوای وبلاگ خود از کلمات کلیدی منحصر بفرد تجارتتان استفاده کنید. برای این کار بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را فهرست کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل می توانند از طریق کلمات کلیدی وب سایت شما را شناسایی کنند و در نتایج جستجو به مخاطبان نشان دهند. پیشتر مطلبی در 3 فصل با عنوان بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی در وبلاگ پرتال منتشر کرده بودیم. به شما پیشنهاد می کنیم این 3 مطلب را مطالعه نمایید. برندسازی دلیل دیگری که کمتر توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارها مورد توجه قرار میگیرد و در عین حال میتواند بسیار تاثیر گذارباشد ، ترویج فرهنگ استفاده از خدمات شما یا آشنایی بیشتر با کار و حرفه شماست که در واقع به زبان ساده همان برندسازی است. اگر شما شخص آینده نگری باشید و هدف های بلند مدتی برای کسب و کار خودتان داشته باشید می دانید که یکی از دلایل موفقیت شما گسترش فرهنگ استفاده از خدمات شماست. بنابراین با استفاده از پتانسیل بالای وبلاگها خدمات و یا حرفه و شغل خودتان را برای مخاطبانتان توضیح دهید و با ارائه اطلاعات بروز، مفید و فنی اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را ترغیب به استفاده از خدمات خود نمائید. هر چه آگاهی مخاطبان شما از خدمات شما بیشتر شود بهتر آنها را قبول خواهند کرد و کار شما برای متقاعد کردن مشتریانتان بسیار آسانتر خواهد شد. وبلاگ دقیقاً همان جایی است که شما می توانید در آن مهارت و تجربه خود را به نمایش بگذارید. هرچه مطالب وبلاگ تان مفیدتر و کاربردی تر باشند، مخاطبان ارزش بیشتری برای شما قائل خواهند شد که این امر مصداق بارز برندسازی است. به عنوان مثال، اگر شما فروشندۀ محصول خاصی هستید، می توانید در وبلاگ خود دربارۀ محصولاتتان بنویسید. سعی کنید تمام ویژگی های محصولاتتان، تنوع آنها و حتی موارد استفاده شان را به خوبی یادداشت کنید. ما در پرتال حتی به شما پیشنهاد می کنیم که از معایب محصولات خود نیز بنویسید و آنها را با نمونه های مشابه در بازار مقایسه کنید. این کار می تواند تاثیر فوق العاده ای بر جلب اعتماد مخاطبانتان داشته باشد. با گذشت زمان، مخاطبان شما را به عنوان مرجع یک محصول خاص خواهند شناخت. همچنین اگر شرکتی هستید که خدمات ارائه می دهید، پیشنهاد می کنیم مطالبی با دستور زبان رسمی تری منتشر کنید. سعی کنید همۀ جوانب تجارتی که در آن فعالیت دارید را برای مشتریان خود توضیح دهید. این کار باعث می شود که به عنوان یک مرجع شناخته شوید. هرچه مطالب شما کامل تر باشند و نیازهای مخاطبان را آسان تر برطرف کنند، مشتریان راحت تر به شما اطمینان می کنند و چه چیزی بهتر از رضایت مشتریان است؟ حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان داشتن یک وبلاگ می تواند شما را در برقراری حضور و ارتباط موثر در بین مشتریان و مخاطبان کمک کند. دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان، ارتباط بیشتر و نزدیک تری مابین ارائه دهنگان خدمات و مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. استفاده مناسب از این نظرات میتواند شما را در ارائه خدمات بهتر ” که هدف هر کسب و کارموفق است ” کمک کند. در کنار این مسئله حضور قدرتمند در این نوع از ارائه خدمات و اطلاعات توسط وبلاگها با پتانسیل بسیار زیاد برای جذب مخاطبان ، می تواند در حضور موثر کسب و کار شما و همچنین دیده شدن خدمات شما در بین حجم گسترده ای از تبلیغات و ارائه دهندگان خدمات بسیار تاثیر گذار باشد . هر یک از این دلایل می تواند یک دلیل کافی برای داشتن یک وبلاگ باشد ، پس وقت را هدر ندید و بر روی وبلاگتان سرمایه گذاری کنید و نتیجه مطلوب این سرمایه گذاری را مشاهده کنید. حضور مستمر و با قدرت و داشتن صبر و حوصله در این راه بسیار مهم است. سعی کنید به تمام دیدگاه هایی که در وبلاگ شما قرار داده می شود، پاسخ دهید و در همه موارد با خوانندگان خود تعامل داشته باشید. اگر دربارۀ محصولاتتان سوال پرسیدند، مستقیماً و با اکانت وب سایت خود به ایشان پاسخ دهید. بر خلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی، همۀ مطالب در وبلاگ شما قابل جستجو و در دسترس کاربران هستند. این امر سبب می شود که دیدگاه های افراد نیز مدت زمان بیشتری بر روی وبلاگ شما قرار داشته باشند. همین باعث می شود که سایر مخاطبان نیز از تعامل شما در وبلاگ آگاه شوند. منبع طراحی سایت پرتال
  4. نکات مهم در طراحی وب سایت رستوران اگر می خواهید وب سایتی درخور شایسته، کاربردی و مناسب کاربران خود ایجاد نمایید، در ابتدا می بایست خود را در جایگاه آنان قرار دهید. اما زمانی که می خواهیم برای یک رستوران طراحی سایت انجام دهیم باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ باید از خود بپرسیم چرا مردم به رستوران می روند؟ جواب مشخص است، به دلیل خوردن یک غذای باب میل در محیطی آرامش بخش و خوش گذرانی در کنار خانواده و دوستان. با توجه به نکات گفته شده و استفاده از آنها در طراحی سایت رستوران می توان تاثیر بالای اینترنت و شبکه های اجتماعی را بر این تجارت مشاهده نمود. با رعایت اصول درست برای طراحی سایت رستوران، مشتریان یک رستوران می توانند با منوی غذا، محیط رستوران، نوع طبخ و سبک کاری رستوران و دیگر خدمات ارائه شده در رستوران آشنا شوند. در کنار تمامی این خدمات، خدماتی نظیر امکان رزرو میز و سفارش آنلاین در طراحی سایت، شانس رستوران ها را برای جذب مشتری و فروش بیشتر افزایش می دهد. به طور کلی هر چه خدمات شما بهتر و آسانتر از رقبا باشد، مشتریان بیشتری به شما مراجعه می کنند. به همین علت قصد داریم در این مقاله، نکات مهمی که در طراحی وب سایت رستوران و فست فود باید رعایت نمود را به شما معرفی کنیم. شناخت و آشنایی با مشتریان رستوران در اولین اقدام برای طراحی وب سایت رستوران، شما می بایست کاربران و مشتریان بالقوه خود را به خوبی بشناسید و با علایق آنها آشنا شوید. اگر در نزدیکی رستورانتان، یک دانشگاه یا مرکز آموزش قرار دارد، مطمئن باشید که بیشتر مشتریان شما را دانشجویان و جوانان تشکیل می دهند. همچنین اگر نزدیک به رستوران شما یک مرکز تجاری/اداری وجود دارد می بایست شرایط ویژه ای را برای قرارهای کاری ایجاد نمایید. این افراد معمولاً به دنبال رستوران هایی هستند که محیطی رسمی دارند. شما می بایست همۀ این شرایطی را که برای رستوران خود در نظر می گیرد برای طراحی وب سایت آن نیز لحاظ نمایید. شما می بایست بر اساس سلیقه و ذائقه مشتریان خود وب سایت خود را طراحی کنید تا بتوانید مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب نمایید. سادگی؛ بهترین نوع طراحی وب سایت وب سایت هر رستوران، فست فود یا کافه می بایست شامل صفحات: صفحه اصلی، گالری تصاویر از محیط رستوران، فرم تماس با ما، منوی غذا و آدرس و شماره سایت باشد. وجود تمام این صفحات در طراحی وب سایت شما ضروری است و اهمیت ویژه ای دارد و نبود هر کدام از این صفحات باعث ناقصی وب سایت شما می شود. همچنین می توانید در طراحی وب سایت رستوران خود صفحه ای جداگانه برای ثبت دیدگاه ها و تجربیات مشتریان از رستوران خود ایجاد نمایید. به این ترتیب افرادی که به تازگی با رستوران شما آشنا می شوند، دیدگاه بهتری نسبت به شما به دست خواهند آورد. تلاش کنید کنید طراحی وب سایت خود را تا حد امکان ساده نگه دارید و از ایجاد صفحات غیر ضروری و اضافی خودداری نمایید، چرا که مشتریان وب سایت شما از همۀ اقشار جامعه هستند و همۀ آنها دانش کافی برای وب سایت های پیچیده را ندارند. همچنین اگر بازدید کنندگان با مشاهده 3 صفحه از وب سایت شما به آنچیزی که می خواهند نرسند، وب سایت شما را ترک می کنند. ترکیب بندی رنگ وب سایت رستوران اگر دقت کرده باشید معمولاً در طراحی وب سایت از چهار رنگ اصلی استفاده می شود که این رنگ ها عبارتند از مشکی، سفید، قرمز و قهوه ای. هرچند می توان گفت موارد دیگری نیز هستند که از ترکیب رنگی متفاوت تری استفاده می کنند اما باید گفت استفاده از این چهار رنگ دلایل خاص خود را دارد. رنگ قهوه ای نشانگر قبل اعتماد بودن، ثبات و پایبندی به سنت است. رنگ سفید بیانگر حس تازگی، طراوت، پاکی و آزادی است. استفاده از رمگ مشکی در طراحی سایت، حس مرموز بودن را به کاربران منتقل می کند و نشانگر خلاقیت بیشتر شماست. رنگ قرمز نیز، بیشترین کاربرد را طراحی وب سایت رستوران و حتی محیط داخلی آنها دارد. رنگ قرمز موجب شور اشتیاق در انسان می شود. اگر دقت کنید متوجه می شوید وب سایت هایی نظیر فیدیلیو از این ترکیب رنگ استفاده می کنند. قرار دادن فرم تماس با ما در وب سایت وب سایت رستوران شما باید یک فرم تماس با ما یا یک فرم ثبت نام سادۀ کاربردی و آسان داشته باشد. قرار دادن آدرس و شماره تماس برای یک رستوران کافی نیست. قرار دادن یک فرم تماس به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا به طور مشخصی در زمینه های مختلف با مدیران وب سایت شما در تماس باشند. همچنین به خاطر بسپارید که آدرس رستوران خود را بر روی نقشه مشخص نمایید تا مشتریان راحت تر بتوانند مکان رستوران شما را پیدا کنند. فعالیت در شبکه های اجتماعی و اتصال آنها به وب سایت رستوران شبکه های اجتماعی بسیاری هستند که از طریق آنها می توانند اخبار و اطلاعیه های خود را با مشتریانتان به اشتراک گذارید و از این طریق افراد بیشتری را با رستوران خود آشنا کنید. طراحی وب سایت رستوران شما باید به شکلی باشد که امکان شکل دهی این ارتباطات را داشته باشد. ارتباط با مشتریان و ایجاد حس دوستی در آنها می تواند برای شما مشتریانی دائمی و وفادار را به همراه داشته باشد. طراحی وب سایت یک رستوران با تصاویر مناسب مهم ترین هدف در اینترنت جلب توجه بازدیدکنندگان و تشویق آنها برای بیشتر ماندن در وب سایت و مشاهده صفحات مختلف است. بنابراین طراحی وب سایت یک رستوران می بایست از جذابیت های بصری بالایی برخوردار باشد. استفاده از تصاویر پس زمینه جذاب بهترین انتخاب برای وب سایت رستوران است. همچنین می توانید با قرار دادن تصاویر با کیفیت و حرفه ای در صفحه وب سایت خود، در قسمت منوها، نحوه سرو غذا و چیدمان میز را به آنها نشان دهید. استفاده از عکاسی حرفه ای در وب سایت یک رستوران می تواند اشتیاق زیادی را برای مراجعه حضوری به همراه داشته باشد. در آخر نیز، نشان دادن محیط رستوران از طریق عکس های حرفه ای می تواند علاقۀ بسیاری را در کاربران وب سایت شما برای مراجعه حضوری ایجاد کند. صفحه دربارۀ ما وب سایت یک رستوران وب سایت شما می بایست نسبت به وب سایت رقبای شما متفاوت باشد و این کار می بایست در طراحی وب سایت صورت گیرد. خلاقیت در صفحۀ دربارۀ ما به همراه دیگر اطلاعات می تواند این تفاوت را در وب سایت شما ایجاد نماید. شما می توانید سر آشپز، کارکنان و تیم مدیریتی خود را به مردم معرفی کنید. این کار باعث می شود مشتریان با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشند. دیدگاه مردم به وب سایت مانند دیدگاهشان به کتاب یا مجله نیست. در اینترنت، همیشه چشم ها به دنبال عبارات کلیدی و مهم می گردند و اطلاعات اضافی را به صورت خودکار فیلتر می کنند. پس بهتر است مطالب مهم را برای مشتریان خود برجسته کنید. جمع بندی ممکن است تمام موارد گفته شده در مقاله را در وب سایت خود رعایت کرده باشید و انجام این کار به نظرتان بدیهی باشد. اما مطمئنا با بازبینی مجدد وب سایت خود متوجه خواهید شد که وب سایت شما از لحاظ کاربردی اشکالاتی را نیز دارد. رعایت نکات بالا و به حداقل رساندن مشکلات موجود در وب سایت بر اعتبار رستوران و مجوعه شما خواهد افزود.
×