رفتن به مطلب

avestakarami

Members
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره avestakarami

  • درجه
    Junior Member
  1. در مقالات قبل توضیح نسبتا کاملی در مورد اس اس ال ها دادیم و هر نوع را توضیح دادیم که برای چه اشخاصی مناسب است و چه مدارکی نیاز دارد.اکنون میخواهیم در مورد اس اس ال از نوع EV صحبت کنیم که نظر اکثر شرکت ها و سازمان های معتبر را به خود جلب کرده است.EV مخفف Extended Validation است و با نام green bar نیز شناخته می شوند همانطور که از نام آن پیداست در این نوع از اس اس ال ، در آدرس بار نام سازمان قبل از آدرس سایت (خرید هاست) به صورت سبز رنگ ظاهر می شود.این گواهینامه SSL تنها برای شرکتها ، سازمانهای دولتی ، بانکها ، وزارتخانه ها و به طور کل اشخاص حقوقی صادر می گردد و درخواست کننده باید مدارک کامل ثبتی و قانونی و هویتی خود را به صورت ترجمه شده ارسال نماید.در اس اس ال های نو EV نام سازمان در نوار سبز رنگی در کنار آدرس سایت در مرورگر نمایش داده میشود(نام سازمان ، دانشگاه ، شرکت و … در آن نمایش داده میشود) که موجب اعتماد هر چه بیشتر کاربران به سایت می گردد.علاوه بر مسئله ی امنیت این نوع اس اس ال می تواند برد تبلیغاتی مثبت را نیز برای شما به همراه داشته باشد و بازدید کنندگان شما با اطمینان کامل به سایت (سرور مجازی) شما مراجعه کرده و با خیال راحت اطلاعات حساب و اطلاعات شخصی خود را وارد میکنندیکی از مزیت های مهم این اس اس جلوگیری از فیشینگ است .یکی از شایعترین روشهای کلاهبرداری اینترنتی در جهان و بالاخص ایران جعل صفحات اینترنتی ، پرداخت آنلاین بانک ها ، فرم های حساس سازمان و نهادها و … میباشد که به اصطلاح به آن فیشینگ اطلاق میشود. با SSL نوع EV و نمایش نام سازمان قبل از آدرس سایت میتوان از فیشینگ جلوگیری نمود.این اس اس ال بالاترین میزان کسب اعتماد برای سایت شما را به همراه خواهد داشت.این گواهی نامه برای کلیه ی سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی قابل ارائه می باشد.هم چنین بر روی این اس اس ال (SAN (Secondary address name نیز ارائه میشود . که شما می توانید بر روی زیر دامنه و پارک دامنه های خود نیز اس اس ال را فعال کنید.در حال حاضر پویاسازان یکی از شرکت های صادر کننده ی این نوع از اس اس ال در ایران است و نماینده ی رسمی شرکت opentrust و Izenpeدر زمینه ی صدور گواهینامه اس اس ال دامنه ir و دامنه های بین المللی می باشد.منبع: وبلاگ پویاسازان
  2. هدف صاحبان کسب و کار این است که جایگاه سئو در کلمات کلیدی مهم و پرجستجوی مرتبط، بالاترین رتبه را از آن خود کنند. اما وقتی به صفحه اول نتایج جستجو نمی رسند و یا اغلب بازدیدکنندگانشان مرور کننده هستند و نه خریدار، دچرا یأس و ناامیدی می شوند.چاره چیست؟ برای دستیابی به این هدف بهتر است به جای استفاده از کلمات کلیدی عمومی و معمول، از عبارات چند کلمه ای و خاص استفاده کنید. در ادامه با طرح یک مثال، به این موضوع می پردازیم:یک آژانس مسافرتی با آدرس وبسایت africanholidayofalifetime.co.ir (دقت داشته باشید که این سایت و این مثال واقعی نیست) خدمات لوکس و گرانقیمت خود برای گذران تعطیلات در آفریقا را به فروش گذاشته است. این شرکت ماهانه 1 میلیون تومان برای سئو، افزایش بازدید کنندگان و افزایش فروش از طریق سایت در نظر گرفته است. کلمات کلیدی که این شرکت می تواند مد نظر قرار دهد عبارتند از :آفریقا- این کلمه کلیدی، بسیار گسترده بوده و موارد زیادی را در بر می گیرد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، به جنبه های مختلفی از تاریخ، جغرافیا، آب و هوا و سایر ویژگی های آفریقا علاقمند هستند. از بین افرادی که این کلمه را جستجو می کنند، درصد خیلی کمی (کمتر از 1 درصد) قصد گذراندن تعطیلات مجلل در آفریقا را دارند. از طرف دیگر رقابت با وبسایت هایی که هم اکنون در مورد این کلمه کلیدی در رتبه های برتر قرار دارند، بسیار دشوار است.تعطیلات- این کلمه کلیدی نیز بسیار گسترده است، جنبه های مختلفی را در بر می گیرد و هنوز آنقدر که باید، با موضوع مد نظر این آژانس مسافرتی مرتبط نیست. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند ممکن است به دنبال گذراندن تعطیلات در هر جایی از دنیا باشند. ممکن است به دنبال یک سفر ارزان یا یک سفر مجلل باشند. از سوی دیگر، رقابت زیادی بر سر این کلمه کلیدی وجود دارد و این سبب افزایش هزینه های بهبود رتبه بندی در مورد این کلمه کلیدی خواهد شد.تعطیلات مجلل- این عبارت کلیدی خیلی بهتر از دو مورد قبل است. با این حال هنوز هم خیلی گسترده و فراگیر است چون در این عبارت کلیدی اشاره ای به محل سفر نشده است. اما جنبه مثبت آن این است که مجلل بودن سفر مشخص شده است، بنابراین افرادی که در جستجوی یک سفر مجلل هستند را به این وبسایت هدایت خواهد نمود. رقابت بر سر این عبارت کلیدی نیز نسبتاً بالا است. و این وبسایت شانس زیادی برای رتیه بندی در مورد این عبارت کلیدی نخواهد داشت.تعطیلات مجلل در آفریقا- این، عبارت کلیدی مناسبی است. حجم جستجوی نسبتاً خوبی دارد و افرادی را به این وبسایت هدایت می کند که موضوع جستجوی آن ها ارتباط نزدیکی با این عبارت کلیدی دارد. رقابت بر سر این عبارت، در سطح قابل قبولی قرار دارد و می توان رتبه خوبی در آن به دست آورد. تنها مشکل بالقوه این عبارت کلیدی این است که ممکن است افرادی را به این وبسایت هدایت کند که فقط به دنبال کسب اطلاعات هستند نه خرید خدمات.رزرو بلیط سفر مجلل به کنیا- این یک عبارت کلیدی عالی برای جذب کاربران مناسب است. کابر می داند که به دنبال چه نوع تعطیلاتی است (لوکس و مجلل)، می داند که تعطیلات خود را در کجا می خواهد بگذراند (کنیا) و تصمیم دارد که همین الان آن را رزرو کند. رقابت بر سر این کلمه کلیدی در سطح پایینی قرار دارد و به راحتی می توان به رتبه بندی خوبی در مورد این عبارت کلیدی دست یافت. با این که حجم جستجوی این عبارت کلیدی کمتر از موراد قبلی است اما باز هم آنقدر هست که ارزش تلاش برای کسب رتبه بندی برتر را داشته باشد.می خواهم بلیط سفر به کنیا را برای تعطیلات ماه مارس 2014 رزو کنم- از لحاظ میزان ارتباط با موضوع مورد نظر، این عبارت کلیدی یک عبارت بسیار عالی است. کاربر می داند که دقیقاً به دنبال چیست و آماده پرداخت پول است. در زمان خیلی کوتاه و با صرف هزینه اندک می توان رتبه بندی خوبی در مورد این عبارت کلیدی به دست آورد. تنها مشکل آن این است که هیچ کسی چنین عبارت کلیدی دقیقی را جستجو نمی کند. بررسی ها نشان داده اند که عبارت های متشکل از چهار کلمه یا بیشتر، بیش از 40 درصد از کل جستجوهای اینترنتی را شامل می شوند. بنابراین با استفاده از عبارات کلیدی طولانی و خاص علاوه بر بهبود سریع تر رتبه بندی خود، بازدید کنندگان بیشتری را نیز به وبسایت خود هدایت خواهید کرد و فروش خود را افزایش خواهید داد.
  3. دانستن اینکه چگونه یک گواهینامه SSL مناسب برای وب سایتتان انتخاب کنید، اگر شما هرگز گواهینامه ای خرید نکرده باشید، می تواند کمی دلهره آور باشد. شما باید به جستجوی چه ویژگی هایی باشید؟ بهترین ارائه دهنده ی گواهینامه کیست؟ وچرا اینقدر اختلاف در قیمت گذاری ها وجود دارد؟ ما در اینجا راهنمایی مختصری در مورد نحوه ی انتخاب آگاهانه گواهینامه های SSL قرار داده ایم که بتوانید بهترین انتخاب را برای وب سایت خود داشته باشید. Domain validation (DV) DV یک اعتبار سنجی اولیه از بین گواهینامه هاست. ایده آل برای کسب و کارهایی است که نیاز به تامین امنیت برای قسمتهای خاصی از سایت دارند، مانند فروشگاه های تجارت الکترونیک، که می خواهند مشتریانشان قادر به پرداخت امن باشند. این گواهینامه یک شیوه ی رمزگزاری عمومی و پایه را ارائه می دهد و می تواند با هزینه ی بسیار پایین خریداری شود. از این نوع گواهینامه، Rapid SSL یک گزینه ی ارزان برای یک گواهینامه اس اس ال است. Organization validation (OV) اعتبار سنجی سازمان یک گام اساسی از اعتبار سنجی دامنه است. برای این نوع گواهینامه، نیاز به اسناد و مدارک اضافی ای دارید تا مالکیت دامنه و هویت کسب و کار خود را قبل از اینکه گواهینامه صادر شود، تایید نمایید. بر اساس این طرح، معاملات و تراکنش ها هم رمزگزاری می شود، به عبارت ساده تر، مشتریان امن تر خواهند بود. دو نمونه گواهینامه هایی که اعتبار سنجی سازمانی را ساپورت می کنند Izenpe , OpenTrust می باشد. Extended Validation (EV) گواهینامه های EV از مجموعه ای از چکها و امکان سنجی ها به منظور بررسی هویت کسب و کار و جلوگیری از تقلب با ایجاد ارتباط امن استفاده می کنند. شما می دانید با یان نوع گواهینامه، زمانی که شما به یک وب سایت (سرور مجازی) https می روید یک نوار سبزرنگ در نوار Navigation می بینید؟ این یک ویژگی منحصر به فرد برای گواهینامه های EV است که اعتماد کاربران را بیشتر می کند. Wildcard نوعی از گواهینامه های SSL است که یک ویژگی به کاربران می دهد که نه تنها دامنه ی اصلی بلکه زیردامنه های تحت آن را هم محفاظت کنند. شما با استفاده از آن می توانید تعداد نامحدود ساب دامنه را رمزگزاری کنید. RapidSSL نوع Wildcard هم ارائه می دهد. نتیجه گیری: با استفاده از این اطلاعات شما می توانید نوع حفاظتی که برای وب سایت (خرید هاست) شما بهتر کار می کند، تعیین کنید. پویاسازان انواع گواهینامه های SSL که می توانید از بین آنها انتخاب کنید را ارائه می دهد و دانستن ویژگی ها و مزایای هر کدام می تواند در انتخاب صحیح به شما کمک کند. منبع: وبلاگ پویاسازان
  4. کلمه SEO و تجربه متخصصان و و توسعه دهندگان وب ثابت کرده است که هر اقدامی که در روند افزایش رتبه سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد، میتواند یک تکنیک از تکنیک های سئو محسوب شود. بنابراین این علم بسیار وابسته به تجربه است. در ادامه به شما نکات ریز و جزیی را معرفی خواهیم کرد که میتواند تاثیر مثبتی در روند بهبود سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد. همچنین ناگفته نماند که بسیاری از تکنیک های جایگاه سئو و بهینه سازی تاثیر مستقیم بر سئو ندارد، اما میتواند بطور غیر مستقیم به بهبود سئو و بهینه سازی سایت کمک کند. از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید کلمات کلیدی یا Latent Semantic Indexing که به اختصار LSI نامیده می شود به کلماتی اشاره دارد که معنای مرتبط با کلید واژه اصلی دارد. بیشتر افراد از این روش بدون اینکه خودشان آگاه باشند استفاده می کنند. در واقع می توان گفت که کلمات کلیدی LSI معنا و مفهموم محتوا را مشخص می کنند. برای اینکه با مفهموم کلمات LSI بهتر آشنا شوید، کلمه‌ای را در گوگل جستجو کنید و سپس به قسمت پایین صفحه مراجعه کنید. نتایج موجود در این قسمت همان کلمات LSI هستند. بررسی جستجوهای داخلی سایت یکی از روش های ناب برای پیدا کردن کلید واژه های جدید، بررسی جستجوهای داخلی سایت است. در این ترفند شما به عبارتی دسترسی خواهید داشت که می توانید از آنها برای تولید مطالب جدید استفاده کنید. بهتر است که این فرایند را حداقل هر ماه یکبار انجام دهید. البته این کار زمانی امکان پذیر خواهد بود که لاگ جستجوهای داخلی را داشته باشید. طراحی صفحات AMP صفحات شتابدهنده موبایل که به اختصار AMP نامیده می شود، نام فناوری جدید و مخصوص دستگاه های تلفن همراه است. در صفحات AMP بسیاری از المان ها از صفحات حذف شده و در نتیجه و سرعت نمایش صفحات چندین برابر بیشتر می شود. هر چند که این مورد به تنهایی بر روی رتبه سایت تاثیر نمی گذارد، اما گوگل صفحاتی را که نسخه AMP دارند، در نتایج جستجوها با علامت مخصوص متامیز می کند. ایجاد صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده در سایت این مورد به احتمال زیاد به طور مستقیم بر روی رتبه سایت در گوگل تاثیر نمی گذارد، اما وجود آن می تواند برای تجربه کاربری مناسب باشد. وجود صفحات سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده سایت شما را از سایت هایی که این صفحات را ندارند متامیز می کند. در اصل، کاربران تمایل دارند که با وب سایت هایی که رفتار حرفه‌ای دارند در ارتباط باشند. پس اگر شما این گونه صفحات را نداشته باشید عده ای از کاربران را از دست خواهید داد. رعایت کردن این مورد در وب سایت های تجارت الکترونیک که محصول یا خدماتی را ارائه می کنند، بسیار مهم است. استفاده از تصاویر مناسب یکی از بهترین روش هایی که با کمک آن می توان خوانایی محتوای صفحات را افزایش داد و توجه بازدید کنندگان را جلب کرد، استفاده از تصاویر می باشد. خوانایی آسان بدین معناست که کابران متن را به طور کامل مطالعه کرده و در نتیجه مدت زمان بیشتری را در سایت خواهند ماند. در نظر داشته باشید که سیگنال های تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم است؛ هر کاری را که به بهبود مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت ختم می شود را انجام دهید چراکه این کار به سئو سایت کمک می کند. آدرس URL کوتاه هرچه آدرس صفحات کوتاه‌تر باشد به همان میزان برای کاربران و موتورهای جستجوگر مناسب خواهد بود. بررسی ها نشان داده است که گوگل به وب سایت هایی که آدرس URL صفحات آنها کوتاه است، رتبه بهتری اختصاص می دهد. عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه عنوان تکراری از جمله اشتباهاتی است که در سایت های زیادی دیده می شود (حتی سایت های فروشگاهی). گوگل صراحتا اعلام کرده است که از عنوان های تکراری استفاده نکنید. برای شناسایی عنوان های تکراری در کنسول جستجوی گوگل به مسیر Search Appearance » HTML Improvements مراجعه کنید.همچنین میتوانید از افزونه Unique Title Checker وردپرس استفاده کنید. همان طور که در تصویر فوق مشخص است، ۷۹۷ صفحه از سایت تگ عنوان تکراری دارند. و البته چندین صفحه بدون تگ عنوان و یا متای توضیحات تکراری که باید در سئو داخلی وب سایت اصلاح گردند. بر روی محتوا تمرکز کنید بررسی ها نشان داده است که کاربران به کیفیت محتوا بسیار اهمیت می دهند. در صورتی که محتوا ارزش چندانی نداشته باشد علاوه بر اینکه بازدید کنندگان آن را با دوستان خود به اشتراک نخواهند گذاشت؛ بلکه وب سایت را ترک کرده و دیگر از آن سایت بازدید نخواهند کرد. اگر به فکر بهبود رتبه سایت و جذب دنبال کنندگان دائمی هستید، از کیفیت محتوا غافل نشوید. تولید محتوای ارزشمند و کاربردی می تواند ترافیک سایت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آن را افزایش دهد. کلمات کلیدی مترادف را در هدینگ های H1 و H2 قرار دهید در بسیاری از وب سایت ها از تگ H1 برای عنوان صفحه استفاده می شود؛ چراکه H1 تنها یکبار در هر صفحه استفاده می شود. اما برای هدینگ های H2 و H3 تا H6 محدودیتی وجود ندارد. بنابراین مترادف کلمه کلیدی را در این هدینگ ها استفاده کنید. این ترفند به بهبود سئو داخلی سایت کمک می کند. همچنین استفاده درست و به جا از هدینگ ها در افزایش خوانایی محتوای بسیار موثر هستند. استفاده از عنوان های تشریحی منظور از عنوان های تشریحی تگ عنوانی است که به ابتدا یا انتهای آن کلمات توصیفی اضافه شده باشد. برای مثال: شخصی که عبارت سریال تاج و تخت را جستجو می کند، ممکن است به دنبال موضوعات زیر باشد: دانلود سریال تاج و تخت، نقد و بررسی سریال تاج و تخت و موارد مشابه دیگر. بنابراین وقتی شما از این کلمات توصیفی در تگ عنوان استفاده کنید، ورودی هدفمند و البته بیشتری دریافت خواهید کرد. استفاده از پیشنهادهای گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی حتما متوجه شده اید که زمانی که یک عبارتی را شروع به تایپ کردن در کادر جستجوی گوگل می کنید، یکسری عبارات توسط خود گوگل پیشنهاد داده می شود. از این ترفند می‌توانید برای پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید. روش انجام کار بدین صورت است که کلمه مورد نظر را وارد می کنید و منتظر می مانید تا گوگل پیشنهادهای خود را نشان دهد.
  5. ترافیک ماهانه یا پهنای باند به حداکثر سقف مجاز انتقال اطلاعات، در طول یک ماه بین سرور (سرور مجازی) و مرورگر بازدیدکنندگان سایت شما گفته میشود.انتقال اطلاعات شامل آپلود ها و دانلودهای شما میشود.ترافیک برای بازه زمانی یک ماه است و اول هر ماه میلادی ۰ میشود و سپس از نو محاسبه میشود،سنجش ترافیک بر اساس بایت است.پهنای باند unmetered هاست به این معناست که شما هزینه ای ثابت پرداخت می کنید ولی میزان استفاده ی شما در ماه های مختلف می تواند متفاوت باشد و این بستگی به میزان استفاده دیگر کاربران و یا شبکه دیتاسنتر دارد و اینکه بسته به استفاده ی دیگر کاربران چه سهمی، نصیب شما شود. گاهی ممکن است بیشترین استفاده را شما داشته باشید و گاهی کاربران دیگر و این نه قابل پیش بینی است و نه قابل تغییر. موضوع اصلی این است که میزان ترافیک نامحدود وجود خارجی ندارد و با دانستن این موضوع، زمانی که شما سرویسی با پهنای باند unmetered دارید، میزان استفاده ی شما اصلا محاسبه نمی شود و تا جایی که ظرفیت اجازه دهد، شما می توانید استفاده نمایید.عدم سنجش میزان ترافیک خرید هاست به معنای نامحدود بودن نیست، در حقیقت از هاستی که سنجیده نمیشود شما میتوانید به میزان دلخواه ترافیک استفاده کنید و کاهش سرعت نداشته باشید.در زبان انگلیسی واژه unmetered را به معنی عدم سنجش است و در میزبانی وب به پلن هایی گفته میشود که محاسبه میشوند اما محدودیتی برای انها در نظر نگرفته شده است. به عنوان مثال ارائه ۴۵۶۵۶۳۴۵۷۲۶۸۷۳۳۹۸۶ ایمیل به معنای نامحدود بودن تعداد ایمیل ها نیست در حقیقت ارائه این تعداد ایمیل به معنای عدم سنجش ایمیل ها است.معنای لغوی واژه ی “نامحدود” در زبان انگلیسی به معنی نداشتن انتها و محدودیت،است ولی وقتی به میزبانی وب، پلن نامحدود اطلاق می شود، اصلا چنین معنایی نمی تواند داشته باشد.در واقع،میزبانی نامحدود، در هر حال همیشه محدود است.در معنا و مفهوم حقیقی ارائه نامحدود امکان پذیر نیست اما unmetered امکان پذیر است،جهت درک بیشتر و بهتر مفهوم نامحدود توصیه میشود ۲ مقاله حقایقی در رابطه با هاست نامحدود و تمام حقایقی که در مورد میزبانی نامحدود وجود دارد (۲) را مطالعه نمایید.معمولا از کلمه نامحدود برای فضا ،ترافیک،پارک دامین ،تعداد دیتابیس ها و جداول …استفاده میشود.این به معنی این است که شما میتوانید سایت خود را گسترش دهید اما محدودیت وجود دارد.برخی از شرکت های میزبانی وب ادعا میکنند که میزبانی وب (سرور اختصاصی) به صورت نامحدود ارائه میدهند. میزبانی وب نامحدود مثل این است که شما با پرداخت مبلغی در بوفه ای هر چه می خواهید بخورید.آیا فروشنده با ضرر و بدون سود این کار را انجام میدهد؟در حقیقت به این صورت نیست، فروشنده هزینه ای را محاسبه میکند و به شما اعلام میکند که معمولا ۲ یا ۳ برابر حدی است که شما میتوانید بخورید و معمولا با این ترفند شما را جذب کرده اما در واقعیت بسیاری از افراد به میزان ۴۰ درصد پرداختی خود را میتوانند بخورند. و اگر شخصی بیش از مبلغی که پرداخت کرده است بخورد فروشنده اعلام میکند که بیش از حد خورده اید و یا به نحوه دیگری اعتراض خود را اعلام میکند.اکثر شرکت های هاستینگ خوب پهنای باند نرمال ارائه میدهند، با این حال برخی از مشتریان از این پهنای باند به صورت کامل استفاده نمیکنند.پهنای باند نامحدود=فرار از سرعت بالادر برخی از شرکت های هاستینگ Overselling سرور مجاز است چون همه افراد بیشتر استفاده نمیکنند، و اگر فردی بیشتر از حدی که در مجموعه تعیین شده است استفاده کند، در این صورت خدمات و شبکه با سرعت پایین تر وضعیف تر ارائه میدهند. معمولا آپلود و دانلود در وب بازه زمانی خاصی دارد با کاهش سرعت، زمانی که شما بیشتر استفاده کردید نمی توانید آپلود کنید. در نتیجه به ندرت بیشتر استفاده میکنید.اما اگر پکیج هاستینگ شما محدودیت ترافیک داشته باشد بدون کاهش سرعت استفاده میکنید.منبع: وبلاگ پویاسازان
  6. در هنگام انجام سئو، هدف شما این است که رتبه صفحه وب یا وبسایت خود را در نتایج جستجو بالا ببرید و می‌خواهید این کار را به سرعت انجام دهید. زمان شما ارزشمند است، بنابراین باید بدانید که کدام فاکتورهای سئو مهم هستند. یکی از فاکتورهای مؤثر در سئو، چگالی (تراکم) کلمه کلیدی می‌باشد. در اواخر سال 1990، چگالی کلمات کلیدی (نسبت تکرار یک کلمه کلیدی به کل کلمات در یک صفحه وب) بسیار مهم بود؛ به طوریکه چگالی کلمه کلیدی یک فاکتور قدرتمند در به دست آوردن رتبه بالای وبسایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شد، از این رو بسیاری از افراد توسط چگالی کلمه کلیدی با استفاده از به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) رتبه وبسایت آنها ارتقا یافت. مدیران سایت‌ها زمانیکه به اهمیت چگالی کلمه کلیدی در سئو پی بردند، به قدری از آن استفاده کردند که دیگر متن قابل خواندن نبود.بنابراین موتورهای جستجو به ویژه گوگل، با تغییر الگوریتم خود تصمیم گرفتند که اهمیت این فاکتور را در سئو کم کنند. موتور جستجوی گوگل زمانی که بروزرسانی‌هایی مانند پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار را اجرا کرد؛ تغییرات زیادی در الگوریتم رتبه‌بندی جستجو خود داد. در حال حاضر اگر افراد با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) چگالی کلمات کلیدی وبسایت خود را بالا ببرند، وبسایت توسط گوگل جریمه خواهد شد. البته این بدان معنا نیست که نباید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، بلکه باید این کلمات را به شکل صحیح و کافی در محتوای خود به کار برید.بهترین تراکم کلمه کلیدی در سئو چیست؟کارشناسان سئو در حوزه بازاریابی محتوا پیشنهاد می‌کنند که چگالی کلمه کلیدی مناسب 1 تا 3 درصد است؛ به عبارت دیگر جایگاه کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد از محتوای کل صفحه باشد. در صورتی که تعداد کلمات کلیدی محتوای شما بیشتر از این مقدار بود، گوگل صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می‌کند.فرمول ساده برای محاسبه این درصد K/T*100 است که K تعداد تکرار یک کلمه کلیدی و T تعداد کل کلمات در یک محتواست و این نسبت را در 100 ضرب می‌کنید تا چگالی کلمات کلیدی خود را به دست آورید. در حالیکه این درصد را محاسبه می‌کنید، کد HTML یا کدهای تصویر را که ممکن است به محتوا اضافه کرده باشید را نادیده بگیرید؛ به این دلیل که این تگ‌های جاسازی شده معمولا در متن صفحه ظاهر نمی‌شوند.گرچه باید این نکته را در نظر داشته باشید که محتوا را باید برای کاربر نوشت و چگالی کلمات فرمول خاصی ندارد، در یکی از ویدئوهایی که ما در کانال آموزشی وب24 در تلگرام منتشر کردیم، به این نکته اشاره شده که گوگل کلمات کلیدی را در حدی که بین 3 تا 5 بار در محتوا استفاده شده باشد تشخیص می دهد و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی باعث خواهد شد که رتبه سایت شما افت کند و تکرار بیش از حد نیز باعث خواهد شد که مطلب شما به عنوان اسپم شناخته شود.کلمه کلیدی خود را آنالیز (تجزیه و تحلیل) کنیدبرای ایجاد ترافیک بالا به سمت وبسایت خود، باید روش‌های هوشمندانه‌تری را به کار برید. نویسندگان و مدیران وبسایت باید بدانند تنها قرار دادن کلمات کلیدی نیست که باعث رتبه دهی وبسایت می‌شود، مرتبط بودن کلمات کلیدی شما به محتوا باید توجه شود. با توجه به اینکه موتورهای جستجو هوشمند هستند، باید دقیق تر عمل کنید. محتوایی را ایجاد کنید که کلمات کلیدی شما به طور بی عیب و نقص متناسب و سازگار باشند. معمولا سایت هایی که به صورت تخصصی به موضوعات خاصی می پردازند رتبه بهتری در گوگل کسب می کنند.آیا هنوز چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟همانطور که در بالا ذکر شد؛ در چند سال گذشته، حفظ چگالی کلمات کلیدی برای هر نوع محتوا مهم‌تر بود. چگالی کلمات کلیدی نقش مهمی را برای رتبه‌بندی سایت ایفا می‌کرد. کارشناسان سئو باید مطمئن می‌شدند که چگالی کلمات کلیدی را در محتوا رعایت کرده‌اند. پس از بروزرسانی الگوریتم گوگل، چگالی کلمات کلیدی به اندازه کیفیت محتوا مهم نیست. به جای جستجوی دقیق کلمات کلیدی بین محتوا، گوگل اکنون تلاش می‌کند تا عبارت مورد جستجوی کاربر و مفهوم محتوا را درک کند. پس آیا این بدان معناست که نباید بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید؟ این امر مانند چای بدون شکر است، همانند سئویی که بدون کلمات کلیدی بی‌مزه است. کلمات کلیدی همیشه یک فاکتور مهم برای وبسایت خواهند بود. مرتبط بودن کلمات کلیدی برای عبارت مورد جستجوی کاربر هنوز اهمیت بالایی دارد. اما تنها استفاده از یک نوع کلمه کلیدی مرتبط به اندازه قبل مهم نیست. بیشتر بر روی محتوا تمرکز کنید.آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که مهم نیست چگونه کلمات کلیدی مورد هدف را در بین محتوا قرار می‌دهید. بلکه باید به نحوه توزیع کلمات کلیدی خود توجه کنید. کلمات کلیدی باید طوری در محتوا توزیع شوند که هم محتوا قابلیت خواندن برای کاربران را داشته باشد و هم موتور جستجوی از جمله گوگل بتواند موضوع متن را درک کند. به عنوان نمونه اگر متن شما دارای 5 پاراگراف است نباید در دو پاراگراف اول تعداد زیادی کلمه کلیدی مثلا 10 بار تکرار شود. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی خود را به خوبی توزیع کنید و بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است آنها را در عنوان صفحه، متن اصلی، URL سایت، تگ H1، توضیحات متا، لینک‌های داخلی سایت و تگ alt تصویر استفاده کنید. بنابراین کلمات کلیدی را هم برای موتورهای جستجو و هم برای ارائه تجربه کاربری خوب بهینه سازی کنید. گوگل زمانی شما را دوست دارد که افراد دیگر را در نظر بگیرید. بنابراین چگالی کلمات کلیدی مانند گذشته مهم نیست، اما هنوز هم فاکتوری موثر در سئو است.
  7. در برخی مواقع ممکن است از شرکت هاستینگ خود راضی نباشید یا نیاز به برنامه هایی دارید که شرکت هاستینگ پشتیبانی نمی کند و به این فکر افتاده باشید که هاست و اطلاعات خود را به شرکت دیگری منتقل کنید.در برخی از موارد بدون داشتن اطلاعات کافی از مدیریت هاست و نحوه انتقال اطلاعات ، ممکن است با برخی دشواری ها روبرو شوید که باعث میشود پروسه ی انتقال به تعویق بیافتد .برخی از کاربران تصور میکنند انتقال هاست به شرکت دیگر کاری بسیار سخت است. اما اگر بدانید که دقیقاً باید به چه ترتیبی هاست‌ را انتقال دهید کار چندان سختی نیست.به این نکات توجه فرمایید: – تا پیش از کامل شدن مراحل انتقال سایت به هاست جدید ، هاست قبلی را از حذف نکنید.مطمئن شوید که سایت‌ شما بر روی هاست جدید بدون مشکل کار می‌کند. و بعد حساب‌ خود را در شرکت هاستینگ قبلی غیرفعال و یا حذف کنید و دی ان اس ها را بر روی هاست جدید تنظیم کنید.– قبل از خرید هاست جدید اطمینان حاصل کنید که هاست جدید سرویس‌های لازم برای وب‌سایت‌تان را بدون مشکل پشتیبانی می‌کند.– در صورتی که کنترل پنل هاست قبلی و جدید تفاوت دارد با یک متخصص در این زمینه مکاتبه کنید که پس از انتقال اطلاعات با مشکل مواجه نشوید.– قبل از اکسپایر شدن هاست از تمام اطلاعات خود بک اپ تهیه کنید.برای انتقال هاست به ترتیب زیر عمل کنید:ایجاد هاست جدید ابتدا باید شرکت هاستینگ جدیدی را بیابید که خدمات و کیفیت بالایی دارد. بهتر است در این زمینه تحقیق کافی بکنید تا مجدد مجبور به انتقال نشوید. پس از اینکه شرکت هاستینگ مناسبی پیدا کردید پلن هاست خود را مطابق مشخصات مورد نظرتان سفارش دهید .دقت داشته باشید برای ورود به هاست نیازی به تغییر دی ان اس ها نمیباشد شما از طریق ای پی میتوانید وارد کنترل پنل هاست شوید.و پس از اپلود کامل اطلاعات و انتقال اطلاعات به هاست جدید سپس دی ان اس ها را تغییر دهید.تهیه ی فول بک اپ این کار ساده است اما ممکن است با توجه به حجم اطلاعات کمی زمان بر باشد.وارد کنترل پنل هاست خود شوید و از قسمت بک اپ یک بک اپ کامل از تمام اطلاعات خود تهیه کنید و بر روی سیستم خود ذخیره کنید.دقت داشته باشید فایل ها را بر روی هاست خود پاک نکنید تا انتقال کامل اطلاعات به هاست جدید.حتی شما میتوانید از فایل و فولدر ها و دیتابیس و … به صورت جدا بک اپ تهیه کنید و هر کدام را جدا منتقل کنید.انتقال اطلاعات به هاست جدید با استفاده از ای پی میتوانید وارد کنترل پنل هاست و یا Ftp شوید و اقدام به اپلود اطلاعات و یا ریستور فول بک آپ نمایید.مطمئن شوید که وب سایت بر روی هاست جدید بدون مورد کار میکند.مطمئن شوید که همه‌ی قابلیت‌های سایت‌تان روی هاست جدید هم کار می‌کنند.تنظیمات php و asp و … را بررسی کنید که بر روی ورزن مورد نیاز تنظیم شده باشد.سپس پیش نمایشی از وب سایت را مشاهده کنید که سایت بدون مشکل باز میشود.“پیش نمایش وب سایت : در کنترل پنل هاست گزینه ای به نام Preview وجود دارد که شما میتوانید پیش نمایشی از وب سایت خود را بدون تنظیم دی ان اس ها مشاهده کنید. دقت داشته باشید در کنترل پنل سی پنل ممکن است این گزینه را نداشته باشید در این حالت از لینکhttp://ip/~username می توانید پیش نمایشی از وب سایت خود را مشاهده کنید.”تنظیم نیم سرور ها پس از انتقال کامل اطلاعات و مشاهده ی پیش نمایشی از وب سایت (سرور مجازی) حال میتوانید اقدام به تغییر دی ان اس ها کنید.دی ان اس های هاست جدید را بر روی دامنه (ثبت دامنه) تنظیم کنید .بعد از تغییر نیم سرورها ۲۴ ساعت (و اغلب کم‌تر از این مدت) طول می‌کشد تا این تغییرات اعمال شود.وقتی تغییرات DNS کامل شد همه‌ی درخواست‌ها برای دامنه‌ی شما از روی هاست جدید پاسخ داده خواهند شد.منبع: وبلاگ پویاسازان
  8. بررسی نکات قبل از شروع عملیات قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت بارگذاری گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.مکان های بک لینک سازی وب سایت یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات خود را در آنها با ذکر منبع منتشر نمایید. البته فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما درج نمایید.در سایت های ساخت وبلاگ رایگان می توانید عضو شده و مقالات خود را در آنها نیز بارگذاری نمایید البته این کار را حتما با ذکر منبع انجام دهید.زمان انجام بک لینک سازی این عملیات می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. به عنوان مثال در یک روز 100 بک لینک ایجاد ننمایید و روز دیگر 10 بک لینک و سعی نمایید به طور متوسط میانگین بک لینک های وب سایت شما در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولا عملیات بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می گردد و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.تعداد بک لینک تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است البته کیفیت این لینک ها متفاوت بوده و با کیفیت تر باشند تاثیر مثبت تری بر روی رنکینگ و جایگاه سئو وب سایت خواهند داشت. لینک ها همچنین می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی نمایند. بهتر است خرید بک لینک سازی وب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های غلط بک لینک سازی وب سایت شما جزو مجازات های موتورهای جستجو نظیر گوگل قرار گیرد و سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج می گردد.کیفیت بک لینک ها برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:سعی نمایید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نماییدبر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز ننمایید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نماییداز قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جدا پرهیز نماییداستفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما لطمه بزندلینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه استلینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشنداز تبادل لینک اجتناب نمایید
×