نمایش ارسالهای جدید | نمایش ارسالهای امروز لیست دوستان


زمان کنونی: ۱۹-۹-۱۳۹۵, ۱۰:۱۱ صبح     نام کاربری:    رمز عبور:            
مای بی بی اسکین / متفرقه / فناوری اطلاعات / چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟


عظیمی ویکیوز


چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟
زمان کنونی: ۱۹-۹-۱۳۹۵, ۱۰:۱۱ صبح
علاقه مندی ها

جستجو در موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: portal
آخرین ارسال: fns4565
پاسخ: 2
بازدید: 157

ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟
نویسنده پیام
کاربر سایت
*
نسخه: 1.6.11
http://www.portal.ir/
سپاس ها : 0
 سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #1
چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟

چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟


وبلاگ، وب نوشت، یا بلاگ یک وب سایت یا صفحاتی از یک وب سایت اینترنتی متشکل از مطالب کوتاه به نام پست (Post) با محتوای اندیشه ، اطلاعات و یا خاطرات روزانه شخصی و پیوندهایی است که به ترتیب زمانی از جدید به قدیم قرار گرفته‌اند .نویسنده وبلاگ ممکن است یک یا چند نفر باشد.

واحد مطالب در وبلاگ، «پست» است، در حالی که واحد مطالب در وب سایت صفحه (Page) است. معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب سایت معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.
شما خواهید دید که یک وبلاگ چگونه می تواند پویایی و تحرک را به یک وب سایت ببخشد و باعث رشد و پیشرفت یک وب سایت و کسب و کار شود. هر وب سایتی به 4 دلیل به وبلاگ نیاز دارد:

جذب و بازگشت مخاطب
موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها
برندسازی
حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان


در ادامه این 4 دلیل را با هم بررسی می کنیم.





جذب و بازگشت مخاطب
یکی از مهمترین فواید وبلاگ برای یک وب سایت میتواند جذب مخاطبان بیشتر به دلیل محتویات تازه و مفید باشد . در حال حاضر بسیاری از وب سایت ها دارای وبلاگهایی درباره موضوع اصلی وب سایت هستند که به صورت مداوم و مستمر بروز رسانی می شوند و باعث ایجاد تحرک و پویایی در وب سایت شده اند .

چندین روش برای جذب مخاطبان وجود دارد ، یکی از مهمترین این روشها ارائه محتویات مفید و مخاطب پسند و بروز است که باعث جذب مخاطبان بیشتر، ایجاد حس اعتماد در مخاطبان و در نهایت بازگشت مخاطبان به وب سایت شما میشود و این نشان دهنده موفقیت یک وب سایت و کسب و کار است . برای تداوم وجود مخاطبان و افزایش آنها ، وب سایت باید به صورت مداوم بروز رسانی شود و این وظیفه توسط وبلاگ شما به خوبی انجام خواهد شد.

مطمئن باشید یک وب سایت که ماهها و سالها به یک شکل باقی می ماند و مطالب آن بروز رسانی نمیشود ، هیچ جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت و در نهایت مخاطب دلیلی برای بازگشت دوباره به آن وب سایت را ندارد . بنابراین با ارائه مطالب مفید و تداوم در این کار مخاطبان را بارها و بارها به وب سایت خودتان بیاورید و از وجود آنها بهره مند شوید . کلید موفقیت در این روش احترام به مخاطبان با ارائه مطالب بروز و مفید است .

سعی کنید وبلاگ سایتتان بنیان و اساس تمام شبکه های اجتماعی تان باشد. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی مانند توئیتر یا فیسبوک تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش مخاطبان و مشتریان شما داشته باشند. می توانید مطالب وبلاگ خود را با استفاده از یک تصویر مرتبط در شبکه های اجتماعی گسترش دهید. این کار علاوه بر برندسازی، به جذب مخاطب و حتی سئوی وب سایت شما نیز کمک می کند.
همچنین پیشنهاد می کنیم در داخل متن محتوای وبلاگ خود حتماً از روش لینک سازی داخلی استفاده کنید. این کار باعث می شود بخش زیادی از ترافیک وبلاگ شما از یک صفحه به صفحۀ دیگر منتقل شود که در نتیجه بانس ریت وب سایت کاهش خواهد یافت.

موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها
یکی دیگر از دلایل استفاده از یک وبلاگ برای یک وب سایت بازاریابی از طریق موتورهای جستجو میباشد که امروزه به صورت جدی توسط بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای موفق دنبال میشود. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که وبلاگها برای اکثر موتورهای جستجو بسیار خوشمزه به نظر می رسند و عنکبوت های موتورهای جستجو علاقه خاصی به وبلاگها دارند و دلیل این موضوع قابلیت و پتانسیل فراوان وبلاگها در بروز رسانی و جذب مخاطب است.

این میتواند دلیل مهمی برای استفاده از وبلاگها برای حضور موثر تر در موتورهای جستجو و جذب مخاطبان بیشتر باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اصلی ترین و مهمترین دلیل برای راه اندازی و ارائه اطلاعات مفید و مناسب برای مخاطبان ، احترام به آنها می باشد ، بنابراین سعی کنید با احترام به مخاطبان فقط برای آنها مطلب بنویسید و نه برای عنکبوت های موتورهای جستجو!؟

وبلاگ یک سایت، در صورتی که محتوای خوبی تولید کند، می تواند به راحتی رقبای تجاری را کنار بزند. سعی کنید در محتوای وبلاگ خود از کلمات کلیدی منحصر بفرد تجارتتان استفاده کنید. برای این کار بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را فهرست کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل می توانند از طریق کلمات کلیدی وب سایت شما را شناسایی کنند و در نتایج جستجو به مخاطبان نشان دهند. پیشتر مطلبی در 3 فصل با عنوان بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی در وبلاگ پرتال منتشر کرده بودیم. به شما پیشنهاد می کنیم این 3 مطلب را مطالعه نمایید.

برندسازی
دلیل دیگری که کمتر توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارها مورد توجه قرار میگیرد و در عین حال میتواند بسیار تاثیر گذارباشد ، ترویج فرهنگ استفاده از خدمات شما یا آشنایی بیشتر با کار و حرفه شماست که در واقع به زبان ساده همان برندسازی است.

اگر شما شخص آینده نگری باشید و هدف های بلند مدتی برای کسب و کار خودتان داشته باشید می دانید که یکی از دلایل موفقیت شما گسترش فرهنگ استفاده از خدمات شماست.

بنابراین با استفاده از پتانسیل بالای وبلاگها خدمات و یا حرفه و شغل خودتان را برای مخاطبانتان توضیح دهید و با ارائه اطلاعات بروز، مفید و فنی اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را ترغیب به استفاده از خدمات خود نمائید. هر چه آگاهی مخاطبان شما از خدمات شما بیشتر شود بهتر آنها را قبول خواهند کرد و کار شما برای متقاعد کردن مشتریانتان بسیار آسانتر خواهد شد.

وبلاگ دقیقاً همان جایی است که شما می توانید در آن مهارت و تجربه خود را به نمایش بگذارید. هرچه مطالب وبلاگ تان مفیدتر و کاربردی تر باشند، مخاطبان ارزش بیشتری برای شما قائل خواهند شد که این امر مصداق بارز برندسازی است.

به عنوان مثال، اگر شما فروشندۀ محصول خاصی هستید، می توانید در وبلاگ خود دربارۀ محصولاتتان بنویسید. سعی کنید تمام ویژگی های محصولاتتان، تنوع آنها و حتی موارد استفاده شان را به خوبی یادداشت کنید. ما در پرتال حتی به شما پیشنهاد می کنیم که از معایب محصولات خود نیز بنویسید و آنها را با نمونه های مشابه در بازار مقایسه کنید. این کار می تواند تاثیر فوق العاده ای بر جلب اعتماد مخاطبانتان داشته باشد. با گذشت زمان، مخاطبان شما را به عنوان مرجع یک محصول خاص خواهند شناخت.

همچنین اگر شرکتی هستید که خدمات ارائه می دهید، پیشنهاد می کنیم مطالبی با دستور زبان رسمی تری منتشر کنید. سعی کنید همۀ جوانب تجارتی که در آن فعالیت دارید را برای مشتریان خود توضیح دهید. این کار باعث می شود که به عنوان یک مرجع شناخته شوید.

هرچه مطالب شما کامل تر باشند و نیازهای مخاطبان را آسان تر برطرف کنند، مشتریان راحت تر به شما اطمینان می کنند و چه چیزی بهتر از رضایت مشتریان است؟

حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان
داشتن یک وبلاگ می تواند شما را در برقراری حضور و ارتباط موثر در بین مشتریان و مخاطبان کمک کند. دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان، ارتباط بیشتر و نزدیک تری مابین ارائه دهنگان خدمات و مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. استفاده مناسب از این نظرات میتواند شما را در ارائه خدمات بهتر ” که هدف هر کسب و کارموفق است ” کمک کند.

در کنار این مسئله حضور قدرتمند در این نوع از ارائه خدمات و اطلاعات توسط وبلاگها با پتانسیل بسیار زیاد برای جذب مخاطبان ، می تواند در حضور موثر کسب و کار شما و همچنین دیده شدن خدمات شما در بین حجم گسترده ای از تبلیغات و ارائه دهندگان خدمات بسیار تاثیر گذار باشد .

هر یک از این دلایل می تواند یک دلیل کافی برای داشتن یک وبلاگ باشد ، پس وقت را هدر ندید و بر روی وبلاگتان سرمایه گذاری کنید و نتیجه مطلوب این سرمایه گذاری را مشاهده کنید. حضور مستمر و با قدرت و داشتن صبر و حوصله در این راه بسیار مهم است.

سعی کنید به تمام دیدگاه هایی که در وبلاگ شما قرار داده می شود، پاسخ دهید و در همه موارد با خوانندگان خود تعامل داشته باشید. اگر دربارۀ محصولاتتان سوال پرسیدند، مستقیماً و با اکانت وب سایت خود به ایشان پاسخ دهید. بر خلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی، همۀ مطالب در وبلاگ شما قابل جستجو و در دسترس کاربران هستند. این امر سبب می شود که دیدگاه های افراد نیز مدت زمان بیشتری بر روی وبلاگ شما قرار داشته باشند. همین باعث می شود که سایر مخاطبان نیز از تعامل شما در وبلاگ آگاه شوند.
منبع طراحی سایت پرتال
۲۲-۵-۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ عصر
مشاهده سایت این کاربر یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
نویسنده پیام
کاربر سایت
*
نسخه: 1.6.11
http://www.eneshat.com
سپاس ها : 0
 سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #2
5 دلیل بسیار مهم برای تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی
آیا داشتن بلاگ برای فروشگاه های اینترنتی الزامی است؟

این سوالی است که اکثر مدیران فروشگاه ها پاسخ مشخصی برای آن ندارند.منافع و مزایای وبلاگ نویسی برای یک شرکت و تجارت کوچک با محصولات کم کاملا بدیهی است اما آیا وقتی شما یک فروشگاه بزرگ اینترنتی با صدها و یا هزاران محصول تاسیس می کنید، باز هم نیازمند وبلاگ هستید؟

پر واضح است که بله، شما نیازمند آن هستید.

طبق یک تحقیق، نود و نه درصد از مردم در اولین بازدید از سایت شما خریدی انجام نمی دهند. همچنین در بازاریابی یک اصل معروفی داریم تحت عنوان “اصل یا قانون 7”

طبق این قانون، بسیاری از مشتریان آتی شما محصولات شما را نخواهند خرید مگر اینکه حداقل هفت بار آگهی تبلیغاتی شما را دیده باشند.

بدتر از همه اینکه، مساله ای در سئو وجود دارد و آن این است که گوگل و یا سایر موتورهای جستجو که محتوای موردعلاقه (LOVE content): موضوعاتی که محتوای بیشتر و به ویژه مضمون هدفمند و بهینه دارند – برای آنها اهمیت دارد، تلاش می کنند که رتبه سایت شما را در موتور جستجوی خود بالا ببرند و به این ترتیب محصولات بیشتری را به فروش خواهید رساند.

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده اید، وبلاگ نویسی همواره می تواند به عنوان روش مناسبی برای افزایش چشمگیر ترافیک جستجو و فروش محصولات شما باشد.

در اینجا پنج روش تایید شده برای استفاده از وبلاگ به عنوان هسته استراتژی SEO فروشگاه اینترنتی مطرح شده است :

1.مضمون جامعتر و طولانی مدت را منتشر کنید.

زمانی که قرار است شما با رقبای قوی رقابت کنید، که معمولاً حاضرند برای یک محصول و یا صفحات دسته بندی میلیونها تومان صرف SEO کنند ممکن است که تنها راه نجات شما وبلاگ باشد.

کاملاً بدیهی است که گوگل به مضامین و موضوعات اهمیت می دهد و به برخی مضامین بیشتر علاقه دارد. بنابراین موضوعات آموزنده، مفید و غنی به طور اتوماتیک شانس محصول شما را نسبت به صفحه محصول رقیب شما بالا می برد.

اما اگر قصد رقابت برای کلید واژه های اساسی دارید شما بایستی از “محتوا” نیز فراتر بروید. اینجاست که شما نیازمند محتوای همیشه سبز (مداوم) جامع هستید.

تحقیقات بسیاری در زمینه ی نوع محصولاتی که از لحاظ موتورهای جستجو در رتبه بندی بالایی برخوردارند صورت گرفته است و اکثر محققین در این نکته توافق دارند که محتوای سبز بالای 1000 کلمه از رتبه بندی خوبی برخوردار است.

در حقیقت، serpIQ در یک تحقیق معتبر به این نتیجه رسید که برای اینکه شما بتوانید جزو 10 جایگاه برتر گوگل قرار بگیرید بایستی از محتوایی با حداقل 2000 کلمه برخوردار باشید.

تبلیغ و نشر محتوای طولانی مدت و جامعتر مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

گوگل و سایر موتورهای جستجو، طبیعتاً بیشتر علاقمند به محتوای جامع و معتبر می باشند.
شما به وسیله عبارات کلیدی طولانی شانس بیشتری برای ترافیک خواهید داشت.
تحقیقات نشان می دهند که محتوای طولانی تر، اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک بیشتری را به دنبال دارد.

اگر واقعاً قصد وبلاگ نویسی برای سئو سایت فروشگاه اینترنتی خود دارید بایستی در محتوای طولانی سرمایه گذاری کنید.

2.محتوای بیشتری را منتشر کنید.

برای اینکه وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی شما نتیجه خوبی داشته باشد بایستی روی تناوب و تکرار محتوای خود کار کنید. نباید فقط زمانی که حس خوبی برای نشر و تبلیغ دارید محتوا تولید کنید و یا نشر یک یا دو مقاله در هفته برای کارساز نخواهد بود.

شما بایستی به طور مداوم محتوای جدیدی خلق کنید که صفحات محصولات و اقلام کلیدی شما را گسترش دهد. برای تحقق این هدف باید محتوای بیشتری انتشار دهید.

جالب اینکه، آمار بدست آمده از Hubspot نشان می دهند که شرکت هایی که ماهیانه بالای 16 پست در وبلاگ می گذارند 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت هایی که کمتر از چهار پست در ماه قرار می دهند خواهند داشت.

طبق آمار ، کیفیت محتوا به تنهایی کافی نیست. هم کیفیت و هم تناوب و تکرار اهمیت دارد.

3.هسته تمام پست های بلگ خود را پر از لینک های داخلی کنید.

لینک سازی داخلی یکی از موثرترین تکنیک های درون صفحه ای سئو است که در عین حال دست کم گرفته شده است. بسیاری از مردم دیوانه وار بدنبال لینک از منابع خارجی هستند که گاها بسیار وقت گیر است اما پتانسیل های ارزشمند موجود در وب سایت های خود را نادیده می گیرند که می تواند قابلیت دید و بازدید پذیری سئو را برای برخی از صفحات کلیدی آنها، افزایش دهد.

بعید به نظر می رسد که مردم بخواهند به صفحه محصول بازرگانی در فروشگاه الکترونیکی شما لینک شوند. اما به احتمال زیاد آنها به یک مقاله جامع و حاوی اطلاعات مفید در وبلاگ شما لینک خواهند شد. این امر به اعتبار صفحه برای پست های وبلاگ شما کمک بسزایی خواهد کرد و بدین طریق شما می توانید از طریق لینک شدن مستقیم به صفحات اصلی محصولات توسط مقاله های خود، به آن صفحات کانال بزنید.

کمی ساده تر بگویم : عموما 99% افراد به صفحات محصولات شما لینک نمی دهند ولی به صفحات مقالات شما می دهند و هنگامی که شما از صفحات مقالات به صفحات محصولات خود لینک دهید، انگار آن ها را دور زده اید !!

4.در وبلاگ خود بخشی را برای لینک دادن به دیگران در نظر بگیرید.

به منظور بهره بردن از رتبه بندی موتورهای جستجو، به لینک های زیادی نیاز دارید اما چقدر احتمال آن وجود دارد که مردم به صفحه محصولات در فروشگاه اینترنتی شما لینک شوند بدون اینکه از سمت شما جبران بشود؟

تقریباً بعید خواهد بود.

اما چقدر احتمال دارد که به وبلاگ شما لینک شوند؟ خیلی زیاد.

شما می توانید از وبلاگ به خوبی برای بالا بردن اعتبار دامنه و ترافیک جستجو در پست های فردی خود استفاده کنید. این پست های انفرادی می تواند این ترافیک را به صفحات محصول درجه یک شما هدایت کند.

گزارشات بسیاری حاکی از افزایش چشمگیر در ترافیک جستجو با استفاده از استراتژی قوی نظیر تکنیک آسمان خراش جهت افزایش پست های وبلاگ است اما بعید به نظر می رسد که شما نیز بتوانید از همان استراتژی های مشابه برای افزایش ترافیک صفحات تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

برای اینکه این تکنیک ها به خوبی نتیجه بخش باشد، نیازمند محتوای باکیفیت خواهید بود تا مردم به آن لینک شوند. راه حل آن، این است که به جای نوشتن مضمون بسیار با کیفیت (در وبلاگ خود) تلاش های بیشتری صورت گیرد تا مردم به این محتوا لینک شوند.

محتوا در رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود می یابد، به صفحات محصول شما لینک می خورد و ترافیک را به این صفحات هدایت می کند.

داده ها همچنین دروغ نمی گویند. آمار حاصل از Hubspot نشان می دهد که شرکت هایی که وبلاگ دارند نسبت به شرکت هایی که وبلاگ ندارند 97% لینک بیشتری خواهند داشت.

5. به سوالات کاربران پاسخ دهید

بسیاری از درخواست هایی که مردم در گوگل و سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند به شکل سوال می باشد. اگر شما قصد تاسیس مزون الکترونیک دارید بدیهی است که با این حقیقت روبرو خواهید شد که مردم “بهترین لباس عروسی چیه؟” را جستجو خواهند کرد.

طبیعتاً، شما نمی توانید عنوان صفحات محصول خود را “بهترین لباس عروسی چیه؟” قرار دهید، اما می توانید یک پست تحت این عنوان بگذارید. این پست را می توانید گسترش دهید و لباسهای عروسی مختلف را بر اساس یک سری فاکتورها با یکدیگر مقایسه کنید و به لباسهای موجود در فروشگاه شما لینک کنید.



وبلاگ نویسی، ایجاد محتوا و مضامین مرتبط با خواسته های کاربران را تسهیل می کند. سپس شما می توانید از این محتوا برای پیشبرد ترافیک و فروش به سمت محصولات خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

امیر قمصری سال هاست که به عنوان مدرس سئو در تمامی سمینارها و جلسات آموزشی اش به شدت بر روی تولید محتوا تاکید می کند.درست است که واقعا ارتباط مستقیمی بین تولید محتوا و فروش محصول وجود ندارد اما معتقد است قطعاااا تاثیر غیرمستقیم بسیار زیادی دارد.

منبع : کتاب آموزش سئو
۱۹-۸-۱۳۹۵ ۰۹:۳۴ صبح
مشاهده سایت این کاربر یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آنچه که باید در طراحی سایت فروشگاهی رعایت کنید mzh1993 0 10 ۶-۹-۱۳۹۵ ۰۴:۰۳ عصر
آخرین ارسال: mzh1993
  چگونه میتوان تعداد بازدید کننده های وب سایت خود را افزایش داد؟ sitecode7 2 118 ۳۰-۸-۱۳۹۵ ۰۲:۵۵ عصر
آخرین ارسال: webinformation
  تأثیر طراحی سایت رسپانسیو بر روی بهبود سئو سایت site111 0 44 ۲۸-۷-۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ صبح
آخرین ارسال: site111
  طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟ site111 0 58 ۲۴-۷-۱۳۹۵ ۰۷:۳۴ عصر
آخرین ارسال: site111
  ایجاد استراتژی مناسب برای بازاریابی وب سایت site111 0 101 ۳۰-۶-۱۳۹۵ ۰۳:۲۲ عصر
آخرین ارسال: site111
  روش های افزایش ترافیک بازدید کنندگان وب سایت portal 0 122 ۱۴-۶-۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ صبح
آخرین ارسال: portal
  مهمترین نکات در طراحی سایت asra122 0 107 ۱۰-۶-۱۳۹۵ ۰۵:۰۹ عصر
آخرین ارسال: asra122

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

اخبار فناوری اطلاعات | نرم افزار املاک | نرم افزار دامپزشکی | نرم افزار داروخانه | نرم افزار رستوران | نرم افزار تاکسی سرویس | نرم افزار رستوران | دانلود نرم افزار مطب | دانلود نرم افزار تاکسی سرویس | مجله پزشکی آسان طب | دکتر آسان طب | نرم افزار مطب | نرم افزار دفترچه تلفن نرم افزار چاپ چک نرم افزار رستوران نرم افزار فست فود نرم افزار کافی شاپ نرم افزار تاکسی سرویس نرم افزار نمایشگاه خودرو نرم افزار املاک نرم افزار هتلداری نرم افزار مطب نرم افزار دندانپزشکی نرم افزار انبارداری نرم افزار حسابداری فروشگاه نرم افزار وکالت مجله اینترنتی پارسی وان | مجله اینترنتی زیگیل | خرید بک لینک | سینما تئاتر مای استیج | یک مهاجر | دنیای مهاجرت | مجله گردشگری کاروان | وردپرس دانلود | مجله تفریحی تندیس فان | نرم افزار | جوک جدید | خرید گیفت کارت پلی استیشن | رژیم لاغری | شلوارک لاغری هات شیپر فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي | اخبار هنر | اخبار کامپیوتر | سایت پزشکی | فروشگاه اینترنتی | سایت خبری | دانلود موزیک | اندروید سه | بانک شماره موبایل | پایگاه صالحین | مجله کامپیوتری | جاب لر | سهام نت | تکی کو | تم کد | شرکت تبلیغاتی | مجله خانواده | مجله اینترنتی وبدون | پورتال خبری | سایت تفریحی تک لایو | مجله سرگرمی سیب رنک | تولید کننده روغن زیتون | سایت پزشکی دکتر طب | هتل آپارتمان مشهد | باربری تهران | مشاوره کنکور | خرید هاست | مدرن بوک |

برای درج تبلیغات متنی، بنری و یا رپرتاژ آگهی در این وب سایت با شماره 09370888727 تماس حاصل فرمائید